زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منطقه چهارتوت با چهار پوسته سقوط کرد

منطقه چهارتوت با چهار پوسته سقوط کرد

author avatar
10 Sep 2018 - 13:58
منطقه چهارتوت با چهار پوسته سقوط کرد
author avatar
10 Sep 2018 - 13:58

 ميمنه (پژواک، ١٩سنبله ٩٧): مقام های محلی در ولایت فاریاب می گویند که منطقۀ استراتیژیک چهارتوت ولسوالی پشتونکوت در ۱۰ کیلومتری شهر میمنه، با چهارپوسته به دست مخالفین سقوط  کرد و ۱٧ نیروى امنیتی و خیزش مردمی کشته، زخمى و اسیر شدند.

محمد طاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب به پژواک گفت که دیشب، طالبان مسلح بالای نیروهای امنیتی و خیزش مردمی در چهارتوت حمله کردند.

منبع افزود که جنگ، چندین ساعت ادامه یافت وسر انجام منطقه با چهار پوسته سقوط کرد، ٩ تن از نیروهای خیزش مردمى و پولیس کشته شدند، ۵ تن به شمول دو قوماندان زخم برداشته و یکتن اسیرشده است.

موصوف همچنان گفت که طالبان، یک قوماندان پوسته قطعه ریزرف پولیس که به اسارت آنها درآمده بود را نیز کشتند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی بخصوص از سقوط منطقه چهارتوت به پژواک گفت که موضوع را با معاون اول ریاست جمهوری، رییس اجرایی و برخی مسئولین دیگر در جریان گذاشته است.

اين مقام محلى درعين حال افزود که اگر دولت چهارتوت را پس نگیرد، شهر میمنه و سپس ولایات همجوار سقوط خواهد کرد و جلوگیری از فاجعه، به حکومت وحدت ملی دشوار خواهد بود.

درعين حال محمد عظیم قوماندان نیروهای خیزش مردمی در منطقه گفت که جسد ۷ نیروی خیزش مردمی به دست طالبان افتاده است؛ اما مجروحین را که مُلک امان و سلیمان دو قوماندان خیزش مردمی نيز شامل اند، به شفاخانه میمنه انتقال داده اند.

مُلک امان قوماندان زخمی شده به پژواک گفت که جنگ ساعت ۸ شب، بالای پوسته اش آغاز شد تا ساعت ۲ ادامه یافت؛ هر چه فریاد کرد و کمک خواست از مسئولین کمک نرسید و سر انجام ۷ نفرش کشته شدند، خودش با یک نفر دیگر زخم برداشتند و به مشکل توانستند از منطقه بیرون شود.  

 اما یک داکتر  شفاخانه میمنه گفت که ۹ مجروح از محل جنگ در این شفاخانه انتقال یافته اند.

یک منبع معتبر دولتی که نخواست نامش گرفته شود، به پژواک گفت که منطقه چهارتوت، در نتیجه معامله سیاسی به وسیله سلیمان قوماندان سقوط داده شد؛ پس از سپردن این منطقه، زمانيکه سلیمان میخواست به سوی شهر میمنه بیاید، با نیروهای خیزش مردمی و امنیتی که آسیب دیده و احساساتی بودند، درگیر شده  و درنتيجه به شمول خودش، چهار تن دیگر زخم برداشتند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر