زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هشت سفير و١٦ کارمند وزارت خارجه به تقاعد سوق داده شدند

هشت سفير و١٦ کارمند وزارت خارجه به تقاعد سوق داده شدند

author avatar
10 Sep 2018 - 17:18
هشت سفير و١٦ کارمند وزارت خارجه به تقاعد سوق داده شدند
author avatar
10 Sep 2018 - 17:18

کابل (پژواک، ١٩سنبله ٩٧) وزارت امور خارجه ميگويد که هشت تن از سفيران و١٦ کارمند اين وزارت؛ نسبت تکمیل دورۀ خدمت، طبق قانون متقاعد گردیدند.

درخبرنامۀ دفتر مطبوعاتى وزارت امور خارجه که امروز١٩ سنبله منتشر وکاپى آن به آژانس خبرى پژواک رسيده، آمده است که اين تصميم، به اساس پيشنهاد وزارت امور خارجه و منظورى رئيس جمهور اشرف غنى گرفته شده است.

منبع افزوده است که سفراى جمهوری اسلامی افغانستان مقیم در کشورهای کویت، قطر، ایران، روسیه، ترکیه، یونان، جرمنی، اسپانیا و جنرال قونسل افغانستان در شهر پشاور، طبق قانون به تقاعد سوق داده شدند.

در خبرنامه آمده است که همچنان طبق پیشنهاد جداگانه وزارت امور خارجه و منظوری رئیس جمهور، (۱۶) تن از کارمندان این وزارت نسبت تکمیل دورۀ خدمت، طبق قانون متقاعد گردیده اند.

رهبری وزارت امور خارجه؛ درحالیکه از دورۀ کاری، سعی و تلاش و در نهایت خدمات شایسته دپلماتان و کارکنان فوق الذکر ابراز قدردانی می نماید، در زندگی پیش رو (مرحلۀ تقاعد) که یک دورۀ نهایت پر از افتخار می باشد، از پروردگار متعال صحتمندی و موفقیت های بیشتر آرزو دارد.

منبع گفته، از جانب دیگر، جهت آوردن اصلاحات و سپردن کار به افراد شایسته و توانا، طبق قانون خدمات دپلماتیک و قونسلی و حکم رئیس جمهور اسلامی افغانستان، آنعده کارمندان وزارت امور خارجه که سن (۴۵) سالگی را تکمیل نموده و سند بکلوریا دارند، در هماهنگی با کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، جهت ادامه کار به سایر نهادهای دولتی تبدیل می گردند.

وزارت امور خارجه متعهد است تا در هماهنگی با نهادهای ذیربط و مسئول دولتی، با استخدام افراد مسلکی، تحصیلکرده و شایسته، دستگاه دیپلماسی کشور را تقویت نماید.

قبل ازين منابع گفته بودند که اين سفرا، از طرف رييس جمهور منفک شده اند؛ اما مقامات رسمى تائيد نکرده بودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر