زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“امريکا هيچ موردى را در گفتگوهاى صلح با طالبان پنهان نمى کند”

“امريکا هيچ موردى را در گفتگوهاى صلح با طالبان پنهان نمى کند”

author avatar
11 Sep 2018 - 17:43
“امريکا هيچ موردى را در گفتگوهاى صلح با طالبان پنهان نمى کند”
author avatar
11 Sep 2018 - 17:43

کابل (پژواک، ۲۰ سنبله ۹۷): معينان وزارت خارجۀ افغانستان، ايران و هند؛ روى گسترش روابط اقتصادی، سرمایه گذاری در بندر چابهار، مبارزه با تروریزم و قاچاق موادمخدر و روند صلح افغانستان گفتگو کردند.

اين نشست، امروز در وزارت خارجۀ افغانستان در کابل تدوير شد.

صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان، در یک نشست خبری گفت که در این نشست روى مسايل يادشده گفتگو شد و اشتراک کننده گان نشست، از روند صلح به مالکیت افغان ها حمايت کردند.

وی همچنان در اين نشست خبرى، در پاسخ به سوالى گفت که افغانستان و ايالات متحده امريکا روابط نزديک دارد و امريکا هيچ موردى را در گفتگوهاى صلح با طالبان پنهان نمى کند.

روزنامه نیویارک تایمز در اواخر ماه سرطان گزارش کرده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا دستور انجام مذاکرات مستقیم با گروه طالبان را به دیپلمات‌های ارشد این کشور داده است.

طالبان نيز بر گفتگوى مستقيم با امريکا تاکيد دارند.   

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان، معين وزارت خارجه هند، در نشست امروز در کابل گفت که کشورش افغانستان را در راستای مبارزه با تروریزم و روند صلح، کمک و همکاری می کند.

به اساس معلومات او قرار است شنبه هفته آینده، وزیر امور خارجه پاکستان به دعوت وزیر خارجه افغانستان  به کابل بیاید و با مقام های افغان در باره مسایل مختلف گفتگو نماید.

موصوف خاطر نشان کرد که در نشست امروز، روى گسترش روابط اقتصادى ميان اين کشورها به خصوص سرمايه گذارى در بندر چابهار ايران گفتگو شد.

بندر چابهار، براى افغانستان کوتاه ترين و ارزانترين مسير تجارت  است  و اين مسير، زمينه معاملات  تجارتى ميان افغانستان، هند و ايران را مساعد مى سازد. 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر