زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سرمنشی سازمان همکاری اسلامی: برای برقراری صلح در افغانستان از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهيم ‌ورزید

سرمنشی سازمان همکاری اسلامی: برای برقراری صلح در افغانستان از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهيم ‌ورزید

author avatar
11 Sep 2018 - 19:21
سرمنشی سازمان همکاری اسلامی: برای برقراری صلح در افغانستان از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهيم ‌ورزید
author avatar
11 Sep 2018 - 19:21

کابل (پژواک ٢٠ سنبله ٩٧): سرمنشی سازمان همکاری اسلامی ميگويد که اين سازمان برای برقراری صلح و تامین امنیت در افغانستان از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهد ‌ورزید.

موصوف اين اظهارات را امروز در ديدار با دکتور نصیر احمد اندیشه، معین اداره و منابع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان که جهت اشتراک در نشست ویژۀ سازمان همکاری اسلامی در بارۀ افغانستان، عازم شهر جده، عربستان سعودی گردیده است، در مقرِ این سازمان در شهر جده ابراز داشته است.

در خبرنامه اى که از سوى وزارت خارجه به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که در اين ديدار دکتور یوسف العثیمین سرمنشی سازمان همکاری اسلامی با ابراز خوش آمدید به هیأت افغانستان اظهار نمود که برگزاری کنفرانس بین‌المللی علما در راستای وحدت ملی و تامین صلح و امنیت در افغانستان، یک اقدام بسا مهم و ارزند می باشد.

وى گفته است که در کنفرانس ‌نامبرده، نه تنها از افغانستان، بلکه از تمام جهان اسلام گِردِ هم جمع شده بودند و خشونت، تروریزم و جنگ روان در افغانستان را محکوم و غیر مشروع خواندند، جمع شدن علمای جهان اسلام در مکه، از هر  لحاظ بسیار حایز اهمیت می‌باشد.

قابل ذکر است که کنفرانس بين المللى علما دو روزه در ماه سرطان سال جارى در شهرهاى مکه و جده عربستان سعودى به هدف صلح، امنيت و گفتگوها در افغانستان برگزار شد.

در خبرنامه آمده است که دکتور اندیشه در اين ملاقات بیان نمود که دولت و مردم افغانستان از سهمگیری این سازمان در تامین صلح و ثبات در افغانستان و همچنان از تلاش‌های سازمان نامبرده و کشور دوست، عربستان سعودی، مبنی بر تدویر کنفرانس بین‌المللی علما و همچنان جلسۀ تحت عنوان «نشست خاص سازمان همکاری اسلامی در بارۀ افغانستان» اظهار قدردانی نمود.

وى یادآور گردید که از آغاز سال ۲۰۱۸ بدینسو سازمان همکاری اسلامی به موضوعات مربوط به افغانستان توجه خاصی داشته‌است.

به گفتۀ موصوف، افغانستان به‌عنوان یکی از کشور‌های مؤسس، از دیر زمانی با آن رابطۀ عمیق و مؤثر داشته و توقع دارد که این سازمان در بارۀ موضوعات مربوط به افغانستان بیشتر از بیش توجه نماید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر