زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شوراى صلح از تصميم ايجاد کميتۀ صلح از سوى برخى جريانهاى سياسى استقبال ميکند

شوراى صلح از تصميم ايجاد کميتۀ صلح از سوى برخى جريانهاى سياسى استقبال ميکند

author avatar
11 Sep 2018 - 17:52
شوراى صلح از تصميم ايجاد کميتۀ صلح از سوى برخى جريانهاى سياسى استقبال ميکند
author avatar
11 Sep 2018 - 17:52

کابل (پژواک،٢٠ سنبله ٩٧): شوراى عالى صلح و برخى آگاهان سياسى، از تصميم ايجاد کميتۀ صلح برای گفتگو با طالبان از سوى برخى جريان هاى سياسى استقبال مى کند؛ اما برخى آگاهان امور ايجاد اين کميته را غيرموثر مى دانند. 

استاد عبد رب الرسول سياف رهبر حزب اتحاد اسلامى افغانستان، به تاريخ ١٨ سنبله در مراسم هفته شهيد در خيمه لويه جرگه در کابل گفت که رهبران جهادی، در صدد تشکیل یک کميته ملی برای مصالحه با طالبان مسلح مى باشند.

همايون همايون عضو ولسى جرگه و يک تن از اعضاى ائتلاف بزرگ ملى، امروز به آژانس خبرى پژواک گفت قرار است که اين کميته، پانزده عضو داشته باشد.

به گفته او اعضاى اين کميته متشکل از نمايندگان احزاب جمعيت اسلامى، جنبش ملى، وحدت ملى، جبهه نوين، محور ملى، شوراى حراست و ثبات، دفتر حامد کرزى رييس جمهور پيشين کشور، لوى کندهار، لوى پکتيا و لوى ننگرهار خواهند بود.

وى افزود: «انشاءالله تا کمتر از یک هفتۀ آینده، این کمیته ایجاد مى شود و عملا به کار خود آغاز مى کند. اعضاى کميته را از طريق رسانه ها به مردم معرفى مى کنيم.»

شوراى عالى صلح و برخى کارشناسان از ايجاد اين کميته استقبال کردند.

عطاءالرحمان سليم يکى از معاونان شوراى عالى صلح، در اين مورد به آژانس خبرى پژواک گفت: «پروسه صلح يک روند ملى است، ايجاب مى کند که تمام اقشار کشور در آن سهم داشته و کمک کنند، از ايجاد اين کميته استقبال مى کنيم.»  

وى درحاليکه مى گفت شوراى عالى صلح حاضر است هر نوع همکارى با اين کميته داشته باشد، اظهار اميدوارى کرد که هرچه زودتر اعضاى کميته تعين و به کار شان آغاز کنند و يک طرزالعمل قوى براى گفتگو با طالبان را آماده سازد.

 شاه حسين مرتضوى معاون سخنگوى رييس جمهور، در این مورد صحبت نکرد و گفت که ابراز نظر شوراى عالى صلح در اين زمينه کفايت مى کند.

آگاهان امور سياسى در اين مورد نظريات متفاوت دارند.

احمد سعيدى آگاه امور سياسى نيز گفت که ايجاد همچو کميته براى پيشبرد گفتگوهاى صلح، يک قدم مثبت است و بايد حکومت از آن استقبال کند.

او افزود: « در ١٦ سال گذشته ديديم که شوراى عالى صلح چندان دستاوردى در اين عرصه نداشت و بيشتر تحت تاثير حکومت قرارداشت، مه فکر مى کنم که ايجاد همچو کميتۀ ملى، از نيازهاى اساسى بود و خوب شد که در اين قسمت اقدام صورت گرفت.»  

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر