زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: افغانستان در تنظیم روابط سیاسی خود با ایران زیر تاثیر کشور دیگر نمی رود

عبدالله: افغانستان در تنظیم روابط سیاسی خود با ایران زیر تاثیر کشور دیگر نمی رود

author avatar
11 Sep 2018 - 13:19
عبدالله: افغانستان در تنظیم روابط سیاسی خود با ایران زیر تاثیر کشور دیگر نمی رود
author avatar
11 Sep 2018 - 13:19

کابل(پژواک، ٢٠ سنبله ٩٧): رياست اجرایی حکومت، ضمن تاکید بر اینکه افغانستان در سیاست خارجی‌ خویش بر اساس اصل حاکمیت ملی و منافع ملی تصمیم می ‌گیرد، می گوید که روابط افغانستان با ایران،  زیر تاثیر کشور دیگر نخواهد بود.

در اعلامیه دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی حکومت که به آژانس خبری پژواک مواصلت نموده، آمده است که این موضوع از سوی داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، در دیدار با سیدعباس عراقچی معین وزارت خارجۀ ایران، صبح امروز در قصر سپیدار مطرح شده است.

در اعلامیه تصریح شده است که رییس اجرایی حکومت، همچنان گفته است که برای مقابله با تروریزم نیازمند همکاری‌ های بیشتر میان افغانستان و ایران می باشد.

موصوف افزوده است که رهبری حکومت وحدت ملی، علاقمند تکمیل و امضای سند همکاری‌ های جامع میان دو کشور می ‌باشد.

او ضمن قدردانی از کمک ‌های ایران با مردم و دولت افغانستان گفت که با نیت و ارادۀ خوب، روی سند همکاری‌ های جامع و کمیته‌ های پنج‌ گانه کار صورت گرفته است.

موصوف، نشست سه جانبه افغانستان، ایران و هند را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد که این نشست‌، فرصت‌ های تازه ‌یی را به مردم و سرمایه‌ گذاران و تجار سه کشور ایجاد کند.

عبدالله ضمن اشاره به اوضاع جاری در کشور گفت: «تروریزم تهدیدی در برابر امنیت ملی ماست؛ در راستای مبارزه با تروریزم، همکاری‌ هایی میان افغانستان و ایران وجود داشته است؛ اما تهدیدهای مشترک نیازمند همکاری ‌های بیشتر است.»

سیدعباس عراقچی معین وزارت خارجۀ ایران، گفت که به منظور شرکت در نشست سه جانبۀ ایران، افغانستان و هند و همچنان بحث و گفتگو پیرامون سند جامع همکاری‌ ها میان دو کشور به کابل آمده است.

موصوف افزود: «کار سه کمیته از کمیته‌ های پنج ‌گانه برای دست ‌یافتن به سند جامع همکاری ‌های مشترک میان دو کشور، نهایی است و کار روی دو کمیتۀ دیگر ٩٠ درصد پیش رفته است.

وی خاطر نشان کرد که نهایی ‌سازی و امضای سند همکاری ‌های جامع، در روابط دو کشور، «نظم نوین» و «شگوفایی» به وجود خواهد آورد.

عراقچی تأکید کرد که سیاست کشورش در قبال افغانستان مبتنی بر حاکمیت ملی و همکاری با دولت است و از ابتکار دولت افغانستان برای حفظ وحدت ملی، تامین ثبات، صلح و امنیت حمایت می‌ کند.

او ضمن تاکید بر مبارزۀ مشترک با تروریزم که خوب و بد ندارد، گفت: «ما در بارۀ فعالیت ‌های گروه تروریستی داعش نگران هستیم و ما امنیت افغانستان را امنیت خود می ‌دانیم و امنیت ایران را امنیت افغانستان؛ بنابراین، باید در مبارزه با داعش همکاری‌های بیشتر داشته باشیم.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر