زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم: درگیری ارزگان شکل مافیایی را اختیار نموده است

مردم: درگیری ارزگان شکل مافیایی را اختیار نموده است

author avatar
11 Sep 2018 - 18:08
مردم: درگیری ارزگان شکل مافیایی را اختیار نموده است
author avatar
11 Sep 2018 - 18:08

ترینکوت (پژواک، ۱۵ سنبله ۹۷): باشندگان و متنفذین قومی ارزگان می گویند که جنگ جاری دراین ولایت، شکل تجارتی را به خود گرفته و با گذشت هر روز وضعیت ناگوارمی شود.

دو سال پیش درهمین ایام طالبان مسلح، شهر ترینکوت را هدف حملات گروهی قرار دادند، ده ها پوسته امنیتی سقوط کرد، راه های منتهی به ولسوالی ها را مسدود کردند و دامنه جنگ تا نزدیک قوماندانی امنیه واقع مقام ولایت رسید.

گرچه از جنگ متذکره دو سال می گذرد؛ اما هنوزهم شهرترینکوت محاصره است و طالبان درچند کیلومتری شهر، هر شب بر پوسته های امنیتی حمله می کنند.

مردم می گویند که این جنگ شکل تجارتی را اختیار کرده و برای پایان بخشیدن آن نیز اراده وجود ندارد و نه هم تلاش به جا صورت می گیرد.

میراخان یکتن ازمتنفذین قومی این ولایت می گوید که جنگ جاری دراین ولایت رنگ تجارتی گرفته، مسؤولین صرف برای حصول پول و امتیازات دیگرکارمی کنند و برای تامین امنیت هیچ اراده موجود نیست.

موصوف به آژانس پژواک گفت که وضعیت جاری دراین ولایت، توسط چند قوماندان و برخی حلقات، به طرف ناامنی سوق داده شده است و افراد متذکره جهت رسیدن به اهداف شان، امنیت را اخلال کرده اند.

میراخان انتقاد کرد که حکومت مرکزی برای ثبات این ولایت، فاقد برنامه است و تاکنون درمورد اقدامات مهم نکرده است.

عبدالباری باور یکتن از سران قومی دیگراین ولایت، جنگ مستمر دو ساله ارزگان و وضعیت جاری امنیتی را قابل نگرانی می داند و می گوید که مسئولین مرکز به اوضاع امنیتی این ولایت هیچ توجه نکرده اند.

باور به پژواک گفت که ازیک طرف عدم هماهنگی میان مسئولین امنیتی و از سوى دیگر برگشت دوباره طالبان مردم را سخت نگران نموده و از ترینکوت درحال خارج شدن استند.

اعضای شورای ولایتی ارزگان نیز وضعیت امنیتی این ولایت را با گذشت هر روز روبه ناگوارشدن عنوان می نمایند و انتقاد می کنند که طی دو سال گذشته علیه طالبان هیچ عملیات موفقانه راه اندازی نشده است و نه دولت دراین عرصه کدام دست آورد قابل ملاحظه دارد.

عبدالکریم کریمی معاون شورای ولایتی، به پژواک گفت که آنها انتظار داشتند تا وضعیت امنیتی دراین جا به سمت مثبت حرکت کند؛ اما اکنون ناامید شده و نبود هماهنگی میان مسئولین امنیتی سبب ناگوارشدن اوضاع امنیتی شده است.

به قول موصوف، نگرانی اش دراین رابطه را چند بار با حکومت مرکزی درمیان گذاشته؛ اما نتیجه مطلوب درپی نداشته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر