زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“نمى گذاريم شهر سرپل به دست مخالفين مسلح دولت سقوط کند”

“نمى گذاريم شهر سرپل به دست مخالفين مسلح دولت سقوط کند”

author avatar
11 Sep 2018 - 14:47
“نمى گذاريم شهر سرپل به دست مخالفين مسلح دولت سقوط کند”
author avatar
11 Sep 2018 - 14:47

سرپل (پژواک،٢٠ سنبله ٩٧): صدها تن که سلاح بر دوش داشتند، طى گردهمايى در سرپل گفتند که در کنار نيروهاى دولتى، در مقابل مخالفين مسلح دولت مى جنگند و نمى گذارند شهر سرپل به دست مخالفين مسلح دولت سقوط کند. 

آنها که امروز در مسجد گذرشاهان در مرکز ولايت سرپل تجمع کرده بودند، از حکومت خواستند که در قبال تامين امنيت در سرپل، بی تفاوت نباشد و در همکارى با مردم این ولایت، طالبان مسلح را سرکوب نماید.

اين در حالى است که طالبان مسلح، شب دوشنبه در سه استقامت شهر سرپل مرکز اين ولايت، بر پوسته هاى امنيتى حمله کردند. به اساس گزارش ها، طالبان در اين حملات هشت پوسته نيروهاى دولتى را در منطقه بلغلى مرکز اين ولايت تصرف کردند.  

محمد نور رحمانی رییس شورای ولایتی سرپل که در گردهمايى امروز در شهر سرپل صحبت مى کرد، گفت که حکومت محلی با تمام توان در مقابله با طالبان ایستاده گی کرده و جنگیده است؛ اما حکومت مرکزی در خراب شدن وضعيت امنيتى اين ولايت مقصر مى باشد. 

به گفته او، اکثر کسانى که امروز تجمع نموده اند، سلاح را به پول شخصى شان خريدارى نموده اند تا از اين ولايت دفاع کنند و يک تعداد اشتراک کننده گان اين تجمع، افراد مربوط به نيروهاى خيزش مردمى مى باشند.

نيروهاى خيزش مردمى، نيروهاى مسلح متشکل از مردم محل مى باشند که به حمايت از دولت، بر ضد مخالفين مسلح دولت مى جنگند.

رحمانى از مردم خواست که در دفاع از شهر سرپل، در برابر طالبان ايستادگى کنند.  

در همین حال، حاجی غلام مهدوی یک تن از قوماندانان نيروهاى خیزش مردمی در این گردهمایی، خطاب به مردم سرپل گفت که خیزش های مردمی، از اين ولايت دفاع کرده و به طالبان مسلح  اجازه نمی دهند که سرپل را تصرف کنند.

عثمان خان رییس امنیت ملی سرپل، در این گردهمايى گفت که حکومت محلی کوشیده و همیشه برای تامین امنیت سرپل تلاش به خرج داده است؛ اما تشکیلات  نیروهای امنیتی سرپل مربوط به زمانی است که در آن وقت، سرپل شاهد هیچگونه مشکل امنیتی نبوده است.

 به گفتۀ موصوف، نیروهای امنيتى که در سرپل موجود اند، تنها مرکز شهر سرپل را تامین  امنیت کرده مى توانند و مشکل است که تمام ولایت را تحت پوشش قرار دهند.

رییس امنیت ملی همچنان گفت که نیروهای کمکی کماندو و قطعه خاص، به ولایت سرپل رسيده است و با استفاده از اين نيروها، عمليات بر ضد مخالفين مسلح دولت در اين ولايت راه اندازى خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر