زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت حج: در مراسم حج ١٨ حاجی افغان در عربستان جان داده است

وزارت حج: در مراسم حج ١٨ حاجی افغان در عربستان جان داده است

author avatar
11 Sep 2018 - 16:25
وزارت حج: در مراسم حج ١٨ حاجی افغان در عربستان جان داده است
author avatar
11 Sep 2018 - 16:25

کابل (پژواک،۲۰سنبله۹۷): مقام های وزارت حج، از جان باختن ۱۸ حاجی افغان به شمول ۷ زن در جریان مراسم حج در عربستان سعودی خبر دادند.

ناصرالدین دریز رئیس اطلاعات و ارتباط عامه این وزارت، درصحبت اختصاصى با آژانس خبری پژواک گفت که این زایرین، در جریان پروسه حج در اثر مریضی، مرگ طبیعی و تصادم ترافیکی جان باخته اند.

وی افزود: "از جمله افراد یادشده،۲ تن درحادثه ترافیکی و باقی آنان در نتیجه مریضی جان شان را از دست داده اند که تمام آنها کهن سال بوده اند.

دریز، با اشاره به بازماندن شماری از زایرین افغان به عربستان سعودی گفت که حدود ۲۰۰ تن از زایرین ثبت نام شده و معرفی شده از سوی نهاد های دولتی، به دلیل مراجعه  نکردن به وقت تعیین شده، از پروسه حج بازمانده اند.

وی تصریح کرد براى زایرینى (افراد عادى) که در پروسه حج ثبت نام کرده بودند؛ اما نتوانستند به حج بروند، سال آینده فرصت داده مى شود .

موصوف؛ اما خاطرنشان کرد که برخى افراد که از سوی نهادهای دولتی معرفی شده بودند و نتوانستند ازاين فرصت استفاده کنند، باید سال آينده مجددا ازسوى ادارۀ مربوطه بخاطر اداى فريضۀ حج، کتبا معرفى شوند.

طبق گزارش ها به نقل از منابع عربی در مراسم فريضۀ حج امسال، نزدیک به ٣ ميلیون حاجی از ١٦٠ کشور جهان اشتراک ورزیده بودند، که ١٠ فيصد آنان را حجاج سعودى تشکيل ميدادند.

طبق معلومات وزارت حج افغانستان، در مراسم حج امسال، از افغانستان ٢٩ هزار و ٦٩٩ تن اشتراک ورزیده بودند که بازگشت زایرین افغان، به تاریخ ۴ سنبله از عربستان به کابل آغاز گردیده است و هنوزهم ادامه دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر