زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۳۰۰ ملا امام شهر کابل در مورد حفاظت از محیط زیست آموزش می بینند

۳۰۰ ملا امام شهر کابل در مورد حفاظت از محیط زیست آموزش می بینند

author avatar
11 Sep 2018 - 15:28
۳۰۰ ملا امام شهر کابل در مورد حفاظت از محیط زیست آموزش می بینند
author avatar
11 Sep 2018 - 15:28

کابل(پژواک، ۲۰ سنبله ۹۷): در پی افزایش آلوده گی های محیط زیستی در شهرکابل، اداره ملی حفاظت محیط زیست، به هدف آگاهی دهی مردم از طریق مساجد و تکایا، ۳۰۰ تن از ملا امامان را آموزش می دهد.

محمد یوسف حمیدیان معین مالی و اداری اداره ملی حفاظت محیط زیست، امروز حین امضای توافقنامه این برنامه آموزشی با و وزارت ارشاد، حج و اوقاف در کابل گفت که این کارگاه چهار روزه، هفته آینده در شهر کابل آغاز می شود.

او گفت که تمام علما و ملا امامان وظیفه دارند تا به خاطر پاکی محیط زیست، از طریق مساجد و تکایا در آگاهی دهی عامه سهیم شوند.

موصوف افزود: «در بین تمام ادیان؛ در دین مبین اسلام ارشادات بیشتری نسبت به پاکی و صفایی و توجه به محیط زیست وجود دارد؛ چنانچه که حضرت محمد(ص) غرس یک نهال را که از آن انسان و حیوان استفاده کند، صدقه جاریه دانسته است.»

محمد اسحق حیدری عرب معین مالی و اداری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در این مراسم گفت که علمای دین تا به حال در همه عرصه مسئولیت خویش را ادا کرده اند و در قسمت آگاهی دهی مردم در مورد چالش های محیط زیستی در پایتخت، همکار اداره ملی حفاظت محیط زیست می باشند.

موصوف افزود: «همانطوری که انسان اشرف مخلوقات است، پروردگار بخشی از کاینات و زمین را برای منفعت انسان ها آفریده و در اختیارش قرارداده، پس انسان ها هم در راه حفظ این منفعت مسئولیت هايی را دارند.»

عبدالهادی ژمن رییس اطلاعات و ارتباط عامه اداره ملی حفاظت محیط زیست، به آژانس خبری پژواک گفت که در این برنامه، برای ملا امامان اشتراک کننده، در مورد اضرار کثافات بر محیط زیست آموزش داده می شود.

به گفته او، این عالمان دین پس از فراگیری آموزش ها، مردم را از طریق منابر مساجد و تکایا آگاهی می دهند.

عبدالغفور یک تن از باشندگان شهر کابل که فعلا در خیرخانه زندگی می کند، درحالیکه از تجمع کثافات در محل زندگی شان شکایت می کند، گفت تا زمانی که مردم خودشان در برابر پاکی شهر شان توجه نکنند، تلاش های شاروالی و اداره حفاظت محیط زیست بی نتیجه است.

موصوف افزود: «اسلام دین پاکی و پاکیزگی است، ما مسلمان هستیم و باید خانه و کوچه خود را پاک نگاه کنیم.»

به گفته او، هرگاه علما و ملا امامان در این بخش تبلیغات داشته باشند خیلی موثر است، چون سخنان آنان تاثیر گذارتر است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر