زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اشرف غنى: دوسيه هاى زندانيان بررسى مجدد گردد

اشرف غنى: دوسيه هاى زندانيان بررسى مجدد گردد

author avatar
12 Sep 2018 - 15:02
اشرف غنى: دوسيه هاى زندانيان بررسى مجدد گردد
author avatar
12 Sep 2018 - 15:02

کابل (پژواک، ٢١سنبله ٩٧): رئیس‌جمهور غنی در مراسم تهدابگذاری شماری از ساختمان‌های زندان پل‌چرخی، ضمن اينکه بر مدیریت سالم محابس تاکید کرد، به زندانيان وعده سپرد که دوسیه های شان بررسی مجدد می شود تا عدالت تطبیق گردد.

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، صبح امروز سنگ‌ تهداب شفاخانۀ ۵۰ بستر محبس پل‌چرخی، ساختمان اداری و څارنوالان و بلاک جدید برای محبوسین را گذاشت.

درخبرنامۀ ارگ که کاپى آن امروز به آژانس خبرى مواصلت کرده، گفته شده است که سپس انجنیران و مسئولین مربوطه، در مورد ساختمان‌های متذکره معلومات داده، گفتند که  ساختمان اداری و څارنوالان، در دوطبقه اعمار می‌گردد و دارای ۲۴ اتاق می‌باشد. همچنان بلاک جدید محبوسین، دارای هشت بال و ۲۵۶ سلول بوده که گنجایش سه هزار محبوس را دارد و در آن، سهولت‌های لازم در نظر گرفته شده است.

بعداً رئیس‌جمهور کشور که از سوی شماری از اراکین بلندرتبۀ دولتی همراهی می‌گردید، در مراسمی که بدین مناسبت در تالار محبس پل‌چرخی برگزار گردیده بود، اشتراک کرد.

 خبرنامه مى افزايد که در این مراسم، ابتدا فرید حمیدی لوی څارنوال کشور صحبت کرد و با اشاره به اینکه مسئولیت حکومتِ پاسخگو، رسیدگی به مشکلات تمام اتباع کشور است، گفت که در مطابقت به امکانات دولت، مشکلات زندانیان حل خواهد شد.

وی در مورد فرامین عفو و تخفیف رئیس‌جمهور برای محبوسین و محجوزین معلومات داد و گفت که به مناسبت روز جهانی معلم، شماری از معلمین زندانی که با شرایط فرمان برابر باشند، از این فرمان مستفید می‌گردند.

حمیدی دربخشى از صحبت هايش گفت که روی ترتیب یک طرزالعمل به خاطر رخصتی قانونی محبوسین، کار جریان دارد و قانون برای محبوسین صعب‌العلاج نیز تصویب شده و برای تشخیص مریضان متذکره، یک کمیتۀ بررسی ایجاد گردیده است.

وی افزود که کار بالای اختصاص یک بودجۀ مناسب برای ریاست عمومی محابس نیز جریان دارد و لوی څارنوالی در تلاش است که به خاطر ملاقات اقارب محبوسین، سهولت های بیشترى را ایجاد کند.

سپس ویس احمد برمک وزیر امور داخله صحبت نموده، گفت وزارت امور داخله مطابق برنامه اصلاحی چهارساله، روی ظرفیت مدیریتی و مسلکی محابس کار می کند و ساختمان محابس ۱۸ ولایت تکمیل شده، در ۵ ولایت کار بالای اعمار تعمیر محابس و همچنان کار تدارکاتی اعمار محبس ۵ ولایت دیگر در کمیسیون تدارکات ملی، جریان دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر