زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“به اساس دسیسه از روند خریداری حذف شدیم”

“به اساس دسیسه از روند خریداری حذف شدیم”

author avatar
12 Sep 2018 - 20:37
“به اساس دسیسه از روند خریداری حذف شدیم”
author avatar
12 Sep 2018 - 20:37

کابل (پژواک، ۲۱ سنبله ۹۷): شاه پورځدران و نورعلی ځدران دو بازیکن  تیم ملی کرکت اتهام وارد می کند که دررقابت های لیگ برترافغان، از روی یک دسیسه خریداری نشده و با آنها ظلم صورت گرفته است.

مسابقات لیگ برترافغانستان که قراراست سه هفته بعد، به تاریخ ۵ اکتوبر درامارات راه اندازی شود، شرکت های خارجی پنج تیم افغان را از ولایت های ننگرهار، کندهار، بلخ، کابل و پکتیا خریداری کرده اند.

شرکت های متذکره دو روزپیش، حدود ۹۵ ورزشکار افغان و خارجی را در بدل پول خریداری کردند.

اما به شمول نورعلی ځدران و شاه پورځدران، شماری بازیکنان سرشناس تیم های افغانستان، توسط مالکین یا مسؤولین خارجی خریداری نشدند.

در زمره بازیکنان مشهورخریداری نشده، دولت ځدران، وفادارمومند، شبیرنوری، میرویس اشرف، نجات مسعود، حشمت الله شهیدی، یمین احمدزی و بهیرمحبوب شامل اند.

نورعلی ځدران بازیکن ملی کرکت، به تاریخ ۲۱ سنبله درصفحه رسمی فیسبوکش دراین رابطه واکنش شدید ابراز کرده است.

وی افزود: (( این که چرا برای لیگ برترافغانستان خریداری نشده ام و علیه من چه کارهای دیگر ادامه دارد، همه این موارد را انشاء الله دریک پیام ویدیویی با شما شریک خواهم کرد، از سیاست شوم دیگربه ستوه آمده ام.))

همچنان نورعلی ځدران یکتن ازبازیکنان ملی کرکت افغانستان نیزدرصفحه فیسبوکش واکنش شدید درمورد ابرازکرده و افزوده است که ازچند سال بدینسو در اداره کرکت بورد افغانستان، سیاست نادرست ادامه دارد واستعداد ها سرکوب می شوند.

موصوف افزود که به سبب همین سیاست های نادرست، اکثرورزشکاران کشور را ترک کرده و بسا جوانان درحال حاضرازکرکت متنفراند.

شاه پور می گوید: (( من هم با چنین سرنوشت دچاراستم، گاهی شایعات پخش می کنند که شاه پور مجروح است، درحالیکه من صحت کامل دارم و آماده هرنوع بازی کرکت می باشم.))

نامبرده تقاضا دارد که باید به این سیاست شوم نقطه پایان گذاشته شود، تغییرات بنیادی درکرکت بورد رونما شود، اگرچنین نشود کرکت با تباهی مواجه می شود.

موصوف می افزاید: (( من دیگربرای احقاق حقوق خود و بازیکنان دیگرخاموش مانده نمی توانم، بازیکنان که درلیگ برترافغانستان خریداری شدند جهان را حیرت زده ساخت، این جفا بزرک درحق بازیکنان ملی است.))

شایقین کرکت و کاربران شبکه های اجتماعی در مورد اظهارات این دو بازیکن ملی، واکنش های مختلف ابرازکرده اند.

داوود احمدزی بازیکن پشین تیم ۱۵ سالان، ۱۷سالان و ۱۹ سالان و تیم الف می گوید که کمیته گزینش آن وقت، به ریاست نوروزمنگل پلان ترتیب داده بود تا نورعلی ځدران و شاه پورځدران برای لیگ برترافغانستان خریداری نشوند.

نامبرده که اکنون درفرانسه منحیث پناهنده زندگی می کند، طی مصاحبه با آژانس خبری پژواک گفت: (( درصورتیکه نورعلی ځدران خوب بدرخشد، به تیم ملی راه می یابد که درموقف احسان جنت برادر نوروزمنگل قرارمی گیرد.))

نامبرده می گوید که با نورعلی ځدران گفتگونمود، وی نیزتصریح کرده که کمیته گزینش برای آنها دسیسه چیده  و درمورد ثبوت نیزبه دست دارد.

احمدزی درمورد شاه پورمی گوید که نامبرده بعد ازمعالجه درهندوستان، به کشور برگشت گزارش و اسناد صحی خود را به کمیته گزینش پیشکش کرد، اما نوروزمنگل برایش اذعان کرده که وی کرکت کرده نمی تواند.

اجمل راحیل یکتن از کاربران فیسبوک نگاشته است که نورعلی ځدران باید برموقف خود ایستاده و ازحق خود دفاع نماید.

نامبرده از نورعلی تقاضا کرده تا فریفته تعهدات محض به نام مسؤولین کرکت بورد نشود.

محمدعزیزغروال تحریرکرده است: (( با شما جفا صورت گرفته باید ملت ازآن مطلع ساخته شود، اما مشکل بزرک میان شما بازیکنان این است که برحق چشم پوشی می کنید و با کسب برخی امتیازات برای همیشه خاموش می شوید، من آرزو می برم که این بارچنین نشود و شما برای اعاده حقوق خود محکم بایستید تا این مشکل بار دیگرتکرار نشود و حق کس پایمال نشود.))

اما نجیب الله خان نگاشته است که شاه پورځدران ظرفیت گذشته را ندارد و این موضوع با فساد کرکت بورد ربط ندارد.

فرید هوتک سخنگوی کرکت بورد افغانستان می گوید که آنها علاوه بر بازیکنان دیگر اسامی نورعلی و شاه پور را نیز درپروسه شامل ساخته بود.

اما نامبرده به پژواک گفت که بدبختانه مسؤولین تیم های فروخته شده ، این بازیکنان  را دربدل امتیاز خریداری نکردند.

به قول هوتک، آنها چندی قبل مصدوم شده بودند و شاید بدین ملحوظ،  مالکین تیم ها ازخریداری آنها امتناع ورزیده باشند.

نامبرده همچنان تصریح کرد که درخریداری بازیکنان؛ مربیان، مالکین و مسؤولین دیگر تیم ها صلاحیت داشتند، کرکت بورد افغانستان درآن دخالت کرده نمی توانست.

Views: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر