زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خشکسالی باشنده گان ولایت هرات را آسیب رسانده است

خشکسالی باشنده گان ولایت هرات را آسیب رسانده است

author avatar
12 Sep 2018 - 18:56
خشکسالی باشنده گان ولایت هرات را آسیب رسانده است
author avatar
12 Sep 2018 - 18:56

هرات(پژواک،۲۱سنبله۹۷): مسئولان محلی در ولایت هرات می گویند که بیش از ۴۷ هزار خانواده، از اثر خشکسالی های اخیر در این ولایت آسیب دیده اند، که بیشتر آن ها دهاقین و مالداران می باشند.

حمیدالله مبارز رئیس مبارزه با حوادث طبیعی زون غرب در هرات گفت که ارزیابی هايى که این اداره با موسسات همکار انجام داده نشان می دهد که بیش از ٤٧ هزار خانواده به خاطر خشکسالی در ۱۹ ولسوالی ولایت هرات متضرر شده اند که اکنون به کمک عاجل نیاز دارند.

موصوف همچنان تاکید کرد که همزمان با این، براساس سروی های انجام شدۀ مؤسسات، نزدیک به ۳۰ هزار خانواده در ولایات فراه، بادغیس و غور نیز به دلیل خشکسالی های امسال آسیب دیده اند و نیاز به کمک عاجل دارند.

وی افزود که مقدارگندم کمکی که ازسوی حکومت مرکزی به ولایت هرات ارسال شده بود، به نیازمندان در ولسوالی های هرات و ولایت های همجوار توزیع شده است.

وی اضافه کرد که در حدود سه میلیون مواشی نیز نیاز شدید به علوفه دارند و برخی ازاین مواشی هم براثر خشکسالی و نبود علوفه از بین رفته اند.

اوعلاوه کرد که طی سالجاری، حدود ۱۵۰ ملی متر باران در هرات باریده است، ولی برای جلوگیری از خشکسالی به ۲۵۰ ملی‌ متر باران نیاز است.

در همین حال، گلثوم صدیقی فعال مدنی در هرات، از حکومت خواست که در راستای کمک ‌رسانی به آسیب دیدگان خشک‌سالی توجه جدی کند.

با این حال، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت که آن ها در هماهنگی با نهادهای کمک رسان، تلاش دارند تا به آسیب دیدگان خشک‌سالی کمک صورت گیرد.

وی خاطر نشان ساخت که برای شماری از نیازمندان، کمک های اولیه به ویژه گندم توزیع شده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر