زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دومین نمايشگاه بين المللى تجارتى و سرمايه گذارى ميان افغانستان و هند گشايش يافت

دومین نمايشگاه بين المللى تجارتى و سرمايه گذارى ميان افغانستان و هند گشايش يافت

author avatar
12 Sep 2018 - 12:19
دومین نمايشگاه بين المللى تجارتى و سرمايه گذارى ميان افغانستان و هند گشايش يافت
author avatar
12 Sep 2018 - 12:19

کابل (پژواک،٢١ سنبله ٩٧): در مراسم گشايش دومین نمايشگاه بين المللى تجارتى و سرمايه گذارى ميان افغانستان و هند در شهر ممبیى، بر جذب سرمايه گذارى در افغانستان و گسترش روابط تجارى ميان دو کشور تاکيد شد.  

این نمایشگاه با شرکت داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرايى حکومت افغانستان و جان بس سفير ايالات متحده امريکا، امروز زيرنام «گذار براى توسعه» گشايش يافت. بيش از يک هزار تاجر از کشورهاى مختلف در اين نمايشگاه اشترک دارند. اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحدۀ امریکا، اين نمايشگاه را راه اندازی کرده‌است.   

در اين نمايشگاه ٣٠٠ تاجر افغان؛ ده ها قلم محصولاتى چون ميوه خشک، ميوه تازه، زعفران و محصولات ديگر زراعتى، صنايع دستى چون قالين، لباس هاى دست دوزى، زيورات و غيره را در ١٥٠ غرفه به نمايش گذاشته اند.

داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرايى حکومت افغانستان در مراسم گشايش اين نمايشگاه، گفت که بهبود روابط تجارتى، معرفى  محصولات افغانستان و بازاريابى براى آن و جذب سرمايه گذاران خارجى، هدف اين نمايشگاه مى باشد.

او سرمايه گذاران خارجى را به سرمايه گذارى در افغانستان دعوت نموده گفت که در افغانستان زمينه هاى خوب سرمايه گذارى در بخش­هاى بانکدارى، معادن، زراعت، صحت و غيره مساعد است.

موصوف بدون ارايه جزييات گفت که حکومت افغانستان، براى ايجاد سهولت­ها و حمايت از سرمايه گذاران برخى قوانين را طرح و تحت اجرا قرار داده است.

رييس اجرايى افزود که درحاشيه اين نمايشگاه، با مقام ها و تجار هندوستان براى جذب سرمايه گذارى ها در افغانستان،  صحبت هايى خواهد داشت.

وى گفت که اولين همچو نمايشگاه، سال گذشته در شهر دهلى هندوستان بر گزار گرديده بود که در آن به ارزش ٢٠٠ ميليون دالر امريکايى تفاهمنامه هاى مشترک، ميان تجار افغان و هندى امضا شد.  

وي علاوه کرد انتظار مى رود که در نمايشگاه کنونى، نسبت به سال قبل دو برابر همچو قراردادها ميان تجار دو کشور به امضا  برسد.

جان بس سفیر امریکا در کابل که در اين نمايشگاه حضور داشت، گفت: «ايالات متحدۀ امريکا علاقه مند است که افغانستان را در جذب سرمايه گذارى ها کمک کند.»

وى افزود که افغانستان با در نظرداشت بهترين موقعيتى که دارد، مى تواند چهار راه تجارت در منطقه باشد و براى رسيدن به اين هدف که از طريق آن مى تواند افغانستان آيندۀ بهتر داشته باشد، نياز است که جامعه جهانى به تعهدات شان با افغانستان پايبند باشد؛ زيرا حکومت اين کشور به تنهايى قادر نيست به اين هدف برسد.

موصوف، خطاب به سرمايه گذاران خارجى گفت که ناامنى ها در افغانستان طورى که انعکاس داده مى شود نيست و حکومت افغانستان متعهد است که از سرمايه گذاران خارجى حمايت کند.  

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر