زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عضو ولسی جرگه که با بایسکل به شورا می آید: نمیخواهم  دیگر مزاحم مردم شوم

عضو ولسی جرگه که با بایسکل به شورا می آید: نمیخواهم دیگر مزاحم مردم شوم

author avatar
12 Sep 2018 - 17:49
عضو ولسی جرگه که با بایسکل به شورا می آید: نمیخواهم  دیگر مزاحم مردم شوم
author avatar
12 Sep 2018 - 17:49

کابل (پژواک،۲۱سنبله ۹۷): یک عضو ولسی جرگه که حدود هفت سال با استفاده از موترهای مودل بالا به شورا می آمد و اخیراً با بایسکل به وظیفه می آید، مى گويد به دليلى اين تصميم را اتخاذ نموده تا مزاحم شهريان کابل نباشد.   

سید محمد موسی جناب نماينده مردم بادغیس در این جرگه، که صبح امروز توسط بايسکل به شورا آمد، به آژانس خبرى پژواک گفت که از نماینده گان مردم در شوراى ملی می خواهد از ابتکار او الگو برداری کنند؛ تا مانند مردم عادى باشند و سبب مزاحمت در شهر براى مردم نشوند.

وی افزود: «من موترهای زیاد دارم، گاهی توسط تکسی نیز به شورا آمده ام؛ اما همیشه خودم راننده گی کرده ام و در کابل هیچ محافظی ندارم، حتی در خانه من در کابل محافظی وجود ندارد و محافظین من که از سوی دولت داده شده، در بادغیس اند؛ چون در بادغیس مشکلات امنیتی وجود دارد.»

او در مورد تهديدهاى امنيتى گفت: «وقتی خدا جان ما را نگیرد، کسی دیگر جان ما را گرفته نمی تواند... مردم ملکی و وکلا برای دشمن هیچ فرق ندارند، دشمنان مردم افغانستان در تلاش هدف قرار دادن مردم افغانستان هستند.»

جناب که نامزد ولسى جرگه در انتخابات ٢٨ ميزان سال روان از ولايت بادغيس است، در پاسخ به سوالى که آيا تصميم آمدن به شورا را به هدف مبارزات انتخاباتى اتخاذ نکرده است؟ گفت او نیاز به کمپاین ندارد و این ابتکار او کمپاین نبوده؛ زیرا او با یک خانوادۀ روحانی در بادغیس تعلق دارد و بیشتر مردم برای او کمپاین می کنند.

وی افزود: «هدف من این است تا وکلايی که با چندین موتر می آیند و باعث مردم آزاری می شوند، از این حرکت الگو برداری کنند و دست از گشتاندن چندین موتر با محافظان بردارند، موترهای وکلا همواره سبب اذیت مردم در شهر می شود.»

قابل ذکراست که رمضان بشردوست نماینده مردم کابل در ولسى جرگه نيز، بدون محافظ و موتر نوع سوزکی که تزیین شده با بیرق افغانستان است، در شهر گذشت و گذار مى کند؛ اما ديگر اعضاى جرگه محافظان را با خود دارند و برخى آنها با چندين موتر تعقيبى گشت و گذار ميکنند.

قابل يادآورى است که سنگين محمد رحمانى يک تن از نامزدان رياست جمهورى افغانستان در سال ١٣٨٨، چون افراد عادى توسط بايسکل و بدون داشتن محافظين در شهر کابل گشت و گذار مى کرد و اوراق تبليغاتى اش را خود نصب و توزيع مى نمود. رحمانى در اين انتخابات با کسب آراى کم ناکام ماند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر