زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“کمیسیون به تقلب در انتخابات زمینه سازی می کند”

“کمیسیون به تقلب در انتخابات زمینه سازی می کند”

author avatar
12 Sep 2018 - 16:34
“کمیسیون به تقلب در انتخابات زمینه سازی می کند”
author avatar
12 Sep 2018 - 16:34

شهرخوست (پژواک، ۲۱سنبله ۹۷): برخی کارمندان پیشین کمیسیون ولایتی انتخابات خوست مدعی اند که این کمیسیون به طورعمدی، برای تقلب در انتخابات آیندۀ ولسی جرگه شرایط را فراهم می سازد.

آنها که به تاریخ ۲۱ سنبله دریک کنفرانس خبری سخن می گفتند، اذعان کردند که کمیسیون ولایتی انتخابات پلان دارد تا آمرین مرکز و ولسوالی ها و کارمندان آگاهی عامه را، به اساس یک معامله به وظابف استخدام کنند.

میرعبدالله کارمند پیشین کمیسیون ولایتی انتخابات گفت اسامی افرادی که توسط کمیسیون گزیده شده اند، حقیقت ندارد و درکُل اشخاص شامل فهرست شده، که درعرصه انتخابات فاقد تجربه می باشند.

نامبرده افزود: "ما ۳۷ تن درانتخابات گذشته اجرای وظایف نموده ایم و تجربه خوب کاری داریم، جوانان تازه وارد شده دراین ساحه تجربه ندارند، همه دوازده پاس اند و نتایج خوب درپی نخواهد داشت، که این کارجفا بزرگ با ملت است."

حضرت الله یکتن ازاعضای پیشین کمیسیون ولایتی انتخابات، اعضای کمیسیون انتخابات را متهم کرد که گویا به رضایت نامزدان؛ آمرین ولسوالی ها و کارمندان آگاهی عامه استخدام می شوند.

نامبرده نیز ازکسى نام نبرد؛ اما گفت که تا زمان حصول وضاحت از سو ی کمیسیون مرکزی انتخابات، ساکت نخواهند نشست.

 موصوف علاوه کرد: "ما همه درانتخابات گذشته منحیث آمرین ولسوالی و اعضای آگاهی عامه اجرای وظایف نموده ایم، اکنون هیچ کدام ما درليست منتخب نیستیم، از دفترمرکزی می خواهیم تا درزمینه وضاحت دهد."

روح الله احمدزی یکتن ازکارمندان پیشین دیگرکمیسیون انتخابات درکنفرانس خبری گفت که کمیسیون انتخابات، قصداً می خواهد تا برای تقلب درانتخابات آینده زمینه سازی کند.

نامبرده گفت که انتخابات، یک پروسه ملی است و آنها به هیچ کس اجازه نخواهند داد که این روند ملی را با تهدید مواجه سازند.

 موصوف علاوه کرد: "افرادی که توسط کمیسیون انتخابات برگزیده شده اند، اگربه وظایف استخدام شوند، ضربه بزرگ به شفافیت انتخابات وارد خواهد شد، شاید برای استحقاق حق خود مظاهره هم کنیم."

صاحب ځدران مسئول آگاهی عامه دفترولایتی کمیسیون انتخابات خوست، به آژانس پژواک گفت که این افراد ازسوی دفتر ولایتی برگزیده نشده اند، بلکه دفترمرکزی آنها را برگزیده و بعد از اجرای بایومتریک، درولایت پکتیا ازآنها امتحان اخذ می شود.

موصوف افزود: "این مساله مربوط ما نمی شود، به اساس معلومات موجود نزد ما، افرادی که برای سمت های آمرین ولسوالی ها و آگاهی عامه ثبت نام کرده و برگزیده شده اند، همۀ آنها دارای درجه علمی لیسانس بوده و مجرب می باشند و به کس اجازه نمی دهیم تا درکارهای ما دخالت کنند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر