زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جنرال رازق: موقف متضاد علیه تفاهمنامه امنیتی با امریکا ارادۀ مردم افغانستان را تمثيل نميکند

جنرال رازق: موقف متضاد علیه تفاهمنامه امنیتی با امریکا ارادۀ مردم افغانستان را تمثيل نميکند

author avatar
13 Sep 2018 - 18:05
جنرال رازق: موقف متضاد علیه تفاهمنامه امنیتی با امریکا ارادۀ مردم افغانستان را تمثيل نميکند
author avatar
13 Sep 2018 - 18:05

کندهار(پژواک، ۲۲سنبله ۹۷): قوماندان امنیه کندهار می گوید که مخالفت با تفاهمنامه امنیتی با امریکا، اراده مردم افغانستان را تمثیل نمی کند، بلکه ازمنافع فردی و حزبی برخی افراد سرچشمه می گیرد.

جنرال عبدالرازق این اظهارات را بعد از آن ابراز کرد که ولسی جرگه، دیروز(۲۱سنبله) بعد از ابراز نگرانی درمورد وضعیت امنیتی فیصله نمود که تفاهمنامه امنیتی با امریکا را مورد بازنگری قرارخواهد داد.

وکلا اذعان می کردند که تاکنون هیچ فایدۀ این تواهمنامه را ندیده و به باورآنان اوضاع امنیتی با گذشت هر روز مغلق تر می شود.

همچنان صبغت الله مجددی یکتن ازحامیان سرسخت این تفاهمنامه امنیتی، دیروز با برخی سران دیگرسیاسی با این سند مخالفت ورزید ودر مورد خواستار تجدید نظرشد.

جنرال عبدالرازق می گوید که  همچو اظهارات برخی اعضای ولسی جرگه و شماری سیاسیون درمورد سند امنیتی با امریکا، از اراده مردم افغانستان نمایندگی نمی کند، بلکه به منظورمنافع شخصی و حزبی آنها صورت گرفته است.

موصوف اتهام وارد کرد که ازاین جمع، بیشترآنها تا دیروز از امریکا و پالیسی های آن کشورطرفداری می کردند؛ زیرا منافع شان درآن حفظ بود؛ اما امروزکه منافع شان درخطر است، موقف تقابل را اختیارمی کنند.

نامبرده یاددهانی کرد که اکثراین افراد عاملین اصلی جنگ های داخلی بودند و آن زمان به خواست  پاکستان و امریکا کابل را به ویرانه مبدل کردند.

وی گفت که سپس همین افراد و گروه ها درسال ۲۰۰۱ میلادی به کمک محافظین امریکایی وارد کابل شدند و دراین جا برای حفظ منافع شخصی و حزبی خود از هر پالیسی امریکا حمایت می کردند.

قوماندان امنیه علاوه کرد امروز که روابط افغانستان و امریکا تقویه شده، فشارها بر پاکستان و متحدین آن از سوی امریکا افزایش یافته  و کار روی پلان های طویل المدت و پروژه های کلان بنیادی آغازشده، این افراد وگروه ها در برابر تفاهمنامه عقده شده با امریکا و کارمشترک با افغانستان مخالفت می ورزند.

به قول وی، آنها بدین ملحوظ به این کارمبادرت می ورزند که درحال حاضر، با سفارت ها و کشورهايی روابط را برقرارکرده  که مخالف دوستی  افغانستان با امریکا است.

وی گفت مردم افغانستان از سیاسیون متذکره می خواهند تا علیه آنعده کشورها صدای شان را بلند کنند که منافع کشور را به مخاطره انداخته و از دهشت افگنی جهانی حمایت می کنند.

نامبرده گفت در شرایط کنونی نیازاست تا زمامداران، سیاسیون و اعضای پارلمان  پیشین و کنونی به عوض اجنداهای شخصی، گروهی و حزبی، به اجندای ملی و حوایج مردم اولویت قایل شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر