زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“پنجاه کارمند دولتی به اتهام اخذ رشوت در جریان یکسال بازداشت شده اند”

“پنجاه کارمند دولتی به اتهام اخذ رشوت در جریان یکسال بازداشت شده اند”

author avatar
13 Sep 2018 - 17:00
“پنجاه کارمند دولتی به اتهام اخذ رشوت در جریان یکسال بازداشت شده اند”
author avatar
13 Sep 2018 - 17:00

کابل (پژواک، ۲۲سنبله۹۷): لوی څارنوالی از بازداشت ۵۰ کارمند دولتی به اتهام اخذ رشوت، از سوی ریاست څارنوالی کنترول و مراقبت که یک نهاد کشفی و اپراتیفی می باشد، در  جریان یکسال خبر میدهد.

جمشید رسولی سخنگوی لوی څارنوالی، امروز در یک نشست خبری گفت که ریاست څارنوالی کنترول و مراقبت، یک اداره جدید است که بخاطر پیشبرد قضایاى فساد اداری، از شناسایی تا کشف و تحقیق فعالیت می کند.

وی افزود که این اداره در جریان یک سال گذشته، ۵۰ تن را به اتهام ۳۲ قضیه اخذ رشوت به شمول کارمندان لوی څارنوالی، از ادارت مختلف دولتی شناسایی و بازداشت کرده است.

به گفتۀ وی، هر چند فعالیت کشفی و اپراتیفی ابتدایی بر میگردد به ادارات دیگر؛ اما این اداره به عنوان یک اداره خاص در چوکات لوی څارنوالی بیشتر فعالیت کشفی و اپراتیفی در قسمت فساد اداری فعاليت مى کند و در جریان شش ماه نخست سالجاری، ۱۵۰۰ گزمه سیار را در ادارات مختلف دولتی انجام داده است.

نامبرده گفت که این ریاست کارمندان مخفی و رسمی دارد که در ادارات مربوط به لوی څارنوالی وسایر ادارات دولتی گشت زنی می کنند و در صورتی که مردم از فساد و گرفتن رشوت شکایت داشته باشند، پس از تحلیل و بررسی شکایت برای گرفتاری افراد اقدام می کند.

بر اساس معلومات وی، کنترول و مراقبت علنی و غیرعلنی از کارشکنی ها، سوء استفاده ها، طرز سلوک و برخورد کارمندان څارنوالی با مراجعین و سایر ادارات دولتی و فراهم آوردن اطلاعات دقیق و موثق در قسمت اجراآت اخذ شکایات شهروندان، از فعالیت های اساسی این اداره میباشد.

رسولی گفت شهروندانى که میخواهند مستقیم با لوی څارنوال ملاقات داشته باشند و مشکلات شان را از نزدیک مطرح کنند، میتواند به روزهای دوشنبه به څارنوالی تشریف بیاورند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر