زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اولین عروسی دسته جمعی جوانان بى بضاعت در بدخشان انجام شد

اولین عروسی دسته جمعی جوانان بى بضاعت در بدخشان انجام شد

author avatar
14 Sep 2018 - 15:11
اولین عروسی دسته جمعی جوانان بى بضاعت در بدخشان انجام شد
author avatar
14 Sep 2018 - 15:11

فيض آباد (پژواک، ٢٣ سنبله ٩٧): اولین عروسی دسته جمعی، ده زوج جوان فقیر و بی بضاعت، از طرف ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان در شهرنو فیض آباد راه اندازی شد.

نقیب الله ثاقبیار رئیس اطلاعات و فرهنگ، عصر روز گذشته در مراسم عروسی این ده زوج گفت این برای اولین بار است که در اثر تلاش پیگیر آمریت جوانان این ریاست و همکاری تجار ملی، مراسم عروسی ده زوج جوان که هزینۀ آنرا معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ پرداخته، در شهر فیض آباد راه اندازی میگردد.

موصوف از تمام تاجران بدخشان خواست تا بخاطر جوانان وطن شان، دراین کار خیر سهم گرفته و مراسم عروسی بیشتری را راه اندازی نمایند.

مطیع الله کریمی نماینده معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در صحبت خود گفت بودجه این مراسم عروسی ۴۵۰هزار افغانی بوده که توسط معینیت امور جوانان پرداخت گردیده و برعلاوه مصارف شان، برای هر زوج مبلغ، ۲۵هزار افغانی نیز نقداً کمک نموده و تا حال در ولایات بغلان و بلخ نیز این مراسم راه اندازی گردیده است.

سعدالله ابو امان رئیس شورای علمای بدخشان، به آژانس خبرى پژواک گفت راه اندازی این عروسی دسته جمعی برای خانواده های بی بضاعت و فقیر، یک امر اسلامی بوده و کسانیکه در این کار خیر همت به خرچ دادند، مستحق ثواب میشوند.

محمد حسن جوان ۲۵ ساله که با خانمش در این مراسم نکاح نموده، به پژواک گفت: "ما مدت پنج سال با هم نامزاد بودیم؛ اما نسبت فقر و تنگدستی نتوانستیم پول هزینه عروسی خود را تهیه نمایم؛ امروز خوشحالم که به همکاری آمریت جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ این مشکل ما حل گردید."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر