زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“اگر بندر شیخ ابونصر فراهی مسدود شود دروازه مقام ولایت را بسته میکنیم”

“اگر بندر شیخ ابونصر فراهی مسدود شود دروازه مقام ولایت را بسته میکنیم”

author avatar
14 Sep 2018 - 09:20
“اگر بندر شیخ ابونصر فراهی مسدود شود دروازه مقام ولایت را بسته میکنیم”
author avatar
14 Sep 2018 - 09:20

فراه (پژواک، ٢٣ سنبله ۹۷): قرار است تا دو روز ديگر، چهار قلم جنس وارداتی از کشور ایران در بندر شیخ ابونصر فراهی ولایت فراه به داخل کشور ممنوع قرار داده شوند، که این امر باعث نگرانی تاجران و مردم این ولایت شده است.

ده ها تن از تاجران، امروز در مقر شورای ولایتی ولایت فراه گردهم آمده و هشدار میدهند در صورت مسدود شدن بندر شیخ ابو نصر فراهی، ایشان حرکت های مدنی را راه اندازی خواهند کرد و دروازه مقام ولایت را نیز بسته خواهند کرد.

آنان امروز در صحبت با آژانس خبری پژواک، حکومت را در مبارزه با فساد اداری و گرفتاری فاسدین در ادارات عایداتی درین ولایت  ناکام می دانند و مسدود کردن تنها بندر شیخ ابونصر فراهی را در فراه به زیان تاجران و مردم عام دانسته و می افزایند که با این کار، مردم ملکی در این ولایت متضرر خواهند شد.

حاجی عبدالقدیر یکتن از تاجران و باشندگان شهر فراه، در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت: "به حکومت مرکزی متاسفم که دزدان گمرکی را به پنجه قانون نمى سپارند؛ اما بندر را مسدود می نمايد که با این کار بیش از دو هزار مردم خوار و غریب در بندر، بیکار می‌شوند و زیان این کار را ما مى بینیم."

وى مدعی شد که اگر کسر عواید در گمرک فراه دیده می شود، مشکل در رهبری و مدیریت این اداره است، وظیفه حکومت است تا به آن رسیده گی کند، تجار و وارد کنندگان در زمینه و در مقابل تطبیق قانون، هیچ نقشی ندارد و تابع قانون اند. 

به گفتۀ موصوف، دولت باید برای مبارزه با فساد در منابع عایداتی، بجای مسدود نمودن بندر و بیکار شدن بیش از دو هزار مردم عام که از چندین سال بدینسو در بندر شیخ ابونصر فراهی مصروف کار وبار برای به دست آوردن یک لقمه نان بوده اند، راه بدیل را جستجو میکرد، که با این کار نهایت ضعف یک اداره را به نمایش میگذارند.

حاجی محمد انور یکتن دیگر از تاجران ولایت فراه در صحبت با آژانس پژواک، رئیس گمرک این ولایت را فاسد و بی مدیریت خواند و گفت که با آمدن وی به این اداره، پول زیاد در بندر متذکره حیف و میل شده است.

او علاوه کرد که اگر یگانه بندر فراه مسدود شود، تاجران، باشندگان و کسبه کاران این ولایت دست به اعتراضات گسترده خواهند زد، که از جمله بسته کردن دروازه مقام ولایت و مسدود کردن شاهراه کندهار- هرات- کابل در منطقه فراهرود مربوط ولسوالی بالابلوک این ولایت است و مسئول عواقب بعدی را حکومت می داند.

طبق یک مکتوب که از طریق مرکز به ریاست گمرک ولایت فراه مواصلت ورزیده است، از رئیس گمرک این ولایت خواسته شده است که سر از تاریخ ۲۵ سنبله، تورید چهار قلم مواد وارداتی متذکره را به افغانستان از طریق بندر شیخ ابونصر فراهی ممنوع قرار داده و الی تاریخ یادشده، باید در زمینه اجراآت قانونی صورت گیرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر