زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت دفاع از قتل ٦٩ مخالف مسلح در ٢٤ ساعت گذشته خبر ميدهد

وزارت دفاع از قتل ٦٩ مخالف مسلح در ٢٤ ساعت گذشته خبر ميدهد

author avatar
14 Sep 2018 - 12:39
وزارت دفاع از قتل ٦٩ مخالف مسلح در ٢٤ ساعت گذشته خبر ميدهد
author avatar
14 Sep 2018 - 12:39

کابل (پژواک، ٢٣ سنبله ٩٧): وزارت دفاع ملی می گوید که در ۱۲ عمليات تصفيوی نیروهای امنیتی افغان در یازده ولایت در ٢٤ ساعت گذشته، دست­کم ۶٩ مخالف مسلح دولت به قتل رسيده، ۲۸ تن زخم برداشته و ۱۵ تن دستگير شده اند.

در خبرنامه این وزارت که به آژانس خبری پژواک فرستاده شده، آمده است که این عملیات ها به هدف محافظت از جان و مال مردم و رفع تهدیدات ایجاد شده از سوی مخالفین مسلح در ولایات ننگرهار غزنی، پکتیا، لوگر، کندهار، بادغیس، هرات،  فاریاب،  بغلان،  بلخ و هلمند راه اندازی شده است.

 در اعلامیه آمده است که در جریان این عملیات در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان هفت تن کشته، ۴ فرد مشکوک دستگیر و مقدارى سلاح و مهمات به دست آمده است.

منبع افزوده است که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولسوالی اندر ولایت غزنی، ۴  دهشت افگن کشته و ۲ تن زخمی؛ در ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار ۲ عضو گروه داعش هلاک، ۱۰ فرد مشکوک دستگیر و یک عراده موترسایکل و مقدارى سلاح و مهمات به دست آمده است.

در خبرنامه تصریح شده است که چهار تن از مخالفین مسلح د ولت، در ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک کشته و یک تن دستگیر شده است.

منبع گفته است که ۲۵ مخالف مسلح دولت در ولسوالی مقر غزنی؛ ۱۵ تن به شمول یک تن از قوماندان محلی طالبان در ولسوالی های پشت رود و شیبکوه فراه کشته و ۲۱ تن از آنها زخمی و دو عراده موتر و پنج عراده موتر سایکل مربوط به آنها از بین برده شده است.

در خبرنامه آمده است که شش تن از مخالفین مسلح دولت، در مرکز ارزگان کشته  شده و چهار تن دیگر آنها مجروح گرديده و سه مخفیگاه و مقدارى سلاح و مهمات از بین برده شده است.

بنابر معلومات وزارت دفاع ملی، در ۲۴ ساعت گذشته چهار مخالف مسلح دولت در ولسوالی های واشیر و نادعلی ولایت هلمند؛ و دو عضو گروه داعش در ولسوالی پچیراگام ننگرهار کشته و یک تن دیگر آنها زخم برداشته است.

 طالبان مسلح، در این مورد تا به حال چیزی نگفته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر