زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“انجمن بین‌المللی زنان در راديو و تلويزيون” گشايش يافت

“انجمن بین‌المللی زنان در راديو و تلويزيون” گشايش يافت

author avatar
15 Sep 2018 - 18:39
“انجمن بین‌المللی زنان در راديو و تلويزيون” گشايش يافت
author avatar
15 Sep 2018 - 18:39

کابل (پژواک، ٢٤ سنبله ٩٧): "انجمن بین‌المللی زنان در رادیو و تلویزیون"، به هدف حل مشکلات زنان خبرنگار، به گونۀ رسمی در کابل گشایش یافت.

نجیبه ایوبی رییس این انجمن، امروز شنبه (٢٤سنبله)  در مراسم گشایش این نهاد در کابل گفت که افزایش نگرانی‎ها نسبت به امنیت زنان ژورنالیست و تطبیق نشدن برخی تعهدات رسانه‎ها در قبال عملی ‎سازی پالیسی‎ها برای حمایت از زنان خبرنگار، سبب شد که اين انجمن را ايجاد نمايند.

وى افزود: «خبرنگاران، مستقیماً از طرف دشمنان و مخالفان مسلح هدف قرار گرفتند و همین موضوع ما را واداشت تا در کنار سایر نهادهایی که برای دفاع از آزادی بیان و ژورناليستان به خصوص ژورنالیستان زن در کشور حضور دارند، ما هم انجمنی را ایجاد کنیم تا از حقوق زنان ژورنالیست بهتر دفاع کنیم.»

حسینه صافی، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در اين مراسم با اعلام حمایت از فعالیت‎های این نهاد افزود که انجمن بین‎المللی زنان در رادیو و تلویزیون، باید تلاش کند تا در بخش‎هایی که در گذشته کمتر به آن‎ها پرداخته شده و در بسیاری موارد حتى نادیده گرفته شده است، کار کند تا کارایی بیشتری داشته باشد.

وی گفت که "انجمن زنان در رادیو و تلویزیون"، بايد سعى کند که با نهادهای دیگر، در این عرصه هماهنگی داشته باشد.

دانش کروخیل رییس آژانس خبری پژواک، در اين مراسم گفت: «من به عنوان مسئول یک رسانه‎، آماده گى خود را برای همکاری با این انجمن اعلام می‎کنم.»

شرمینی بویل رییس موسسه انترنیوز در افغانستان گفت خوشحال است که  از اين انجمن حمايت مى کند و  اگر این انجمن با حمایت قوی کار نماید، خواهد توانست از نهادهای دیگری که در این راستا کار می‎کنند، حمایت کند.

مسئولان "انجمن بین‌المللی زنان در رادیو و تلویزیون"، اعلام کردند که تصمیم دارند گفتمان‏های زیادی را در مرکز و ولایات، در حوزۀ کار زنان در رسانه‎ها مطرح کنند و همچنان زنان بیشتری را از رسانه‎های چاپی، تصویری، صوتی و دست‎اندرکاران صنعت فلم، برای کار با این انجمن فرا بخوانند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر