زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“ائتلاف از تمام گزینه‌های مدنی برای جلوگیری از انتخابات تقلب آمیز استفاده خواهد کرد”

“ائتلاف از تمام گزینه‌های مدنی برای جلوگیری از انتخابات تقلب آمیز استفاده خواهد کرد”

author avatar
18 Sep 2018 - 18:36
“ائتلاف از تمام گزینه‌های مدنی برای جلوگیری از انتخابات تقلب آمیز استفاده خواهد کرد”
author avatar
18 Sep 2018 - 18:36

کابل (پژواک،۲۷سنبله۹۷): رییس دارالانشاى ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، هشدار می‌ دهد که این ائتلاف از تمام گزینه‌های مدنی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات غیر شفاف و تقلب آمیز که حکومت به دنبال راه اندازی آن است، استفاده خواهد کرد.

احمد ضیاء مسعود رییس دارالانشاى ائتلاف بزرگ ملی افغانستان، امروز در یک نشست خبری در کابل، حکومت را به زمینه‌ سازی برای دستکاری و تقلب در انتخابات پارلمانی پیش رو متهم کرد.

او گفت که حکومت توافقی وحدت ملی که نه بر اساس قانون اساسی، بلکه بنا بر توافق طرف‌های سیاسی شکل گرفت، به دنبال آن است که یک انتخابات پر از تقلب راه اندازی کرده و پارلمانی را روی کار آورد که به نفع این نهاد عمل کرده و قوانین تصویب کند.

او افزود: «این عملکرد حکومت برای زمینه سازی انتخابات تقلبی، روند دولت سازی در کشور را دچار چالش کرده، استبداد سیاسی را نهادینه خواهد کرد و عواقب زیان‌بار اقتصادی، سیاسی و امنیتی را نیز در پی خواهد داشت.»

مسعود خاطر نشان کرد که ائتلاف بزرگ ملی که بخش عمده مردم افغانستان را به همراه دارد، به هدف نهادینه کردن دموکراسی، جلوگیری از بروز استبداد و برگزاری یک انتخابات شفاف، از تمام قوت‌های مدنی برای جلوگیری از یک انتخابات تقلبی از سوی حکومت استفاده خواهد کرد.

او همچنان حکومت را به استفاده از زور در برابر اعتراضات مدنی هواداران ائتلاف بزرگ ملی در ولایت ‌های ننگرهار و هرات متهم کرده و این اقدام را خلاف موازین قانونی و دموکراتیک خواند.

مسعود گفت که شب‌های گذشته، شخص رئیس جمهور به نیروهای امنیتی دستور داده تا هواداران ائتلاف بزرگ ملی را در ننگرهار و هرات پراگنده کنند که در نتیجه این اقدام ۸۰ تن زخمی و ده‌ها معترض دیگر زندانی شده اند.

وی خواهان رهایی فوری این معترضان از بند حکومت شد.

مسعود خاطر نشان کرد که حکومت در طول ۸ ماه گذشته، به خواسته‌های احزاب سیاسی و ائتلاف بزرگ ملی بی‌توجهی کرده و برای برگزاری یک انتخابات تقلب آمیز، زمینه سازی می ‌کند که با این وجود، جلوگیری از برگزاری چنین انتخابات، آخرین گزینه ای است که ائتلاف بزرگ ملی روی دست گرفته است.

بایومتریک رای دهندگان و تغییر سیستم انتخاباتی از رای واحد غیر قابل انتقال به سیستم چند بعدی، از مهم‌ترین خواست‌های ایتلاف بزرگ ملی را تشکیل می‌ دهد که حکومت و کمیسیون انتخابات، با آن مخالفت کرده‌اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر