زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از شش کتاب استاد برهان الدین ربانی رونمایی گردید

از شش کتاب استاد برهان الدین ربانی رونمایی گردید

author avatar
18 Sep 2018 - 17:14
از شش کتاب استاد برهان الدین ربانی رونمایی گردید
author avatar
18 Sep 2018 - 17:14

کابل (پژواک، ۲٧ سنبله ۹۷): رييس اجرایی حکومت، در مراسم رونمایی کتاب های «استاد برهان الدین ربانی»، او را اهل اندیشه و سیاست خطاب کرد و گفت که چاپ این آثار به مفهوم زنده نگهداشتن میراث معنوی می باشد. 

داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، امروز در مراسمی که به این مناسبت با حضور شماری از دانشمندان، نویسنده گان، شعرا، اعضای ولسی جرگه و رهبران سیاسی و جهادی از سوی حزب جمعیت اسلامی در کابل تدویر یافته بود، گفت که زندگی استاد ربانی یک الگو برای هر کسی است که قصد مبارزه یا تاثیرگذاری مثبت در اوضاع کنونی کشور را داشته باشد.

موصوف افزود:«استاد شهید در حالیکه یک عالم بزرگ، یک سیاستمدار برجسته، یک رهبر بزرگوار بود؛ شخصیت حلیم، مردم پذیر، با صبر و حوصله نیز داشت که چاپ کتاب هایش به مفهوم زنده نگهداشتن میراث معنوی او می باشد.»

وی گفت که در آثار استاد آن چنان به مسایل پیچیده فلسفی، سیاسی، عقیدتی و اجتماعی پرداخته شده که قدرت نویسندگی را نشان می دهد.

عبدالله علاوه کرد: «افکار و شخصیت ربانی در میان هم قطارانش به مانند یک سرو بلند بود؛ زیرا تا آخرین لحظه به خاطر هدف خود که صلح بود مبارزه کرد و سر انجام در این راه جام شهادت نوشید.»

وی خاطر نشان کرد که ربانی در موقف های سیاسی که قرارداشت، از اول تا آخر اشتباه نکرد و به یاران و پیروان خود خیلی مهربان بود.

وی در حالیکه یکی از آرمانهای استاد ربانی را حق تعیین سرنوشت مردم به دست خود شان عنوان کرد، گفت که با بحث بایومتریک نظر مثبت دارد؛ اما به خاطر یک انتخابات شفاف دروازه های کمیسیون نباید بسته شوند.

این در حالی است که در چند روز پسین، هواداران احزاب سیاسی دروازه دفاتر ساحوی کمیسیون انتخابات را در ولایت های بلخ، کندهار، هرات و ننگرهار بسته بودند.

فضلی آماج رییس دفتر تدوین آثار برهان الدین ربانی، در این مراسم گفت که این مرکز از بدو تاسیس تا کنون ۳۲ اثر را با معیارهای جهانی تدوین کرده که ۲۴ اثر آن از خود استاد برهان الدین ربانی است و امسال نیز شش اثر را به نام های «در سایه های قرآن، خط رهبر، پیغام رهبر، ما کیستیم و چه می خواهیم، نگاهی به آثار استاد برهان الدین ربانی، استاد و ارزش های جهاد و مقاومت» چاپ شده است.

انوارالحق احدی رییس جبهه نوین افغانستان که دراین برنامه حضور داشت گفت که استاد برهان الدین ربانی، عالم دین و انعکاس دهنده حقایق در آن زمان بود، استعداد خود را از راه شایسته سالاری انعکاس می داد.

وی افزود: «استاد انسان مهربان بود، خودم وقتی با او می نشستم احساس خودمانی می کردم، من از روزیکه با او آشنا شدم حالت قهر او را ندیدم، عالم با عقیده و سیاستمدار با عمل بود و هر کاری را که منجر به خیر مردم می شد، انجام می داد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر