زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

روسای برخی ادارات در پکتیا از ده سال بدینسو بر پست های شان باقی مانده اند

روسای برخی ادارات در پکتیا از ده سال بدینسو بر پست های شان باقی مانده اند

author avatar
18 Sep 2018 - 20:35
روسای برخی ادارات در پکتیا از ده سال بدینسو بر پست های شان باقی مانده اند
author avatar
18 Sep 2018 - 20:35

گردیز (پژواک، ۲۷سنبله ۹۷): شماری رییسان برخی ادارات در پکتیا، از حدود پنج الی ده سال گذشته در یک سمت اجرای وظایف می کنند، اما مردم از کارهای آنان رضایت نداشته و خواهان برکناری آنها شدند.

 در زمره این ادارات، ریاست های فواید عامه، ترانسپورت، اطلاعات و فرهنگ، مبارزه با مواد مخدر، عدلیه، حج و اوقاف، برشنا، معادن، سره میاشت و برخی ادارات دیگر شامل اند.

باشندگان پکتیا، شورای ولایتی و فعالان مدنی خواهان تغییر در ادارات متذکره شدند و می گویند که برخی ریاست ها شکل میراثی را اختیار کرده و خدمات آن نیز قابل ملاحظه نیست.

رحمت الله رحیمزی فعال مدنی در گرديز به تاریخ ۲۷ سنبله، به آژانس خبری پژواک گفت که رییس جمهورغ نی چند پیش به تاسی از یک فرمان دستور داده بود، روسای که بیش از سه سال در یک سمت در ولایات اجرای وظایف کرده، تبدیل شوند.

به قول موصوف، در پکتیا شماری رییسان از ده سال گذشته بدینسو در یک چوکی کار می کند و مردم نیز از آنها راضی نیستند.

نامبرده می گوید: ((مردم از رییسان متذکره به ستوه آمده، زیرا هیچ خدمات عرضه نمی کنند، مردم عادی متضرر می شوند، اما دولت مرکزی در مورد هیچ اقدام نمی کند.))

همچنان حفیظ الله مبارز عضو پیشین شورای ولایتی پکتیا می گوید که شماری افراد به اساس روابط خاص و منافع شخصی از رییسان حمایت می نمایند که بسا اوقات ریاست های متذکره برای آنها خدمات ناچیز و یا هیچ عرضه نمی کنند، باید اصلاحات جدی دراین عرصه رونما شوند.

مبارزبه پژواک گفت: ((روسای وجود دارند که از مرکز توسط برخی افراد و حلقات حمایت می شوند و از سالیان زیاد دراین جا ایفای وظایف کنند، مشکل که باید در ریاست ها حل شود، اما از سوی روسای متذکره حل نمی شود و به مردم خدمات عرضه نمی کنند.))

شایسته جان احدی متنفذ قومی و فعال مدنی، ادارات مسؤول را به باد انتقاد گرفت که قانون اصلاحات اداری تطبیق نمی شود و به قول وی که هیچ قانون نتوانسته تا جلو ادارات میراثی را بگیرد.

احدی بدون ذکر نام کس، گفت که روسای مذکور با وکیلان و مقامات بلندپایه مشخص وابسته اند.

نامبرده می گوید: ((برخی بست ها که اکنون به اعلان گذاشته شده، باز هم همین افراد در آن گزیده شده اند، حیران استیم که در این کشور قحط رجال است که در ادارات متذکره افراد دیگر استخدام نمی شوند.))

 مولوی عبدالغفور رییس حج و اوقاف پکتیا شامل روسای متذکره می باشد که از سال ۱۳۸۵ تاکنون دریک بست اجرای وظیفه می کند، می گوید که فیصله تغییر و تبدیل کار مقامات بلندپایه است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر