زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک قوماندان خیزش مردمى با پسر و دامادش در جوزجان کشته شدند

يک قوماندان خیزش مردمى با پسر و دامادش در جوزجان کشته شدند

author avatar
18 Sep 2018 - 19:18
يک قوماندان خیزش مردمى با پسر و دامادش در جوزجان کشته شدند
author avatar
18 Sep 2018 - 19:18

شبرغان (پژواک، ٢٧ سنبله ٩٧): قربان تردی قوماندان نیروهای خیزش مردمی ولسوالی قرقین ولایت جوزجان با پسر و دامادش، بعد از ظهر امروز توسط طالبان به قتل رسید.

سمونوال عبدالحفیظ خاشی آمرامنیت قوماندانی امنیه ولایت جوزجان ضمن صحبتی گفت که قربان تردی قوماندان نیروهای خیزش مردمی در اثر معامله ای که با طالبان داشت، امروز در حومه ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ توسط آنها کشته شد.

وى افزود که برمبنای اطلاعات واصله، او با طالبان روز گذشته ارتباط قایم کرده بود و به آنها اطمینان داده بود که از همکاری با دولت دست میکشد و در ضمن، به طالبان وعده دادن پول نقد و همکاری را کرده و با آنها یکجا میشود.

او علاوه کرد که این قوماندان، دیروز مقداری سلاح و مهمات را تسلیم مدیریت امنیت ولسوالی قرقین کرده و خود روانه ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ شده و طالبان پس از آنکه پول،  سلاح و مهماتش را از وی میگیرند، او را با پسر و دامادش امروز به قتل میرسانند.

آمر امینت تصریح کرد، این قوماندان قربانی طرح معامله ای شد که خودش با طالبان کرده بود.

دراین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک پیام گفته است که قربان تردی، ضمن افراز کمین طالبان با یک همکارش به نام نظرقل در مسیر راه ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ که در حال فرار از منطقه بوده، کشته شده است.

وی در این پیام تصریح کرده که هفده تن از منسوبین نیروهای خیزش مردمی ولسوالی قرقین نیز با سلاح و مهمات دست داشته شان به طالبان پیوسته اند.

موصوف در پیامش اضافه کرده که طالبان، شب گذشته بر یک پاسگاه نیروهای خیزش مردمی در قریه جرقدوق ولسوالی قوش تپه حمله کردند و پس از تصرف این پاسگاه، منسوبین پوسته را کشته و سلاح و مهمات آنها را گرفته اند.

 ولی او در پیامش از رقم تلفات چیزی نگفته است.

اما مل پاسوال فقیرمحمد جوزجانی قوماندان امنیه ولایت جوزجان، با رد ادعای سخنگوی طالبان مبنی بر تسلیمی هفده تن از منسوبین نیروهای امنیتی گفت که هفده تن از منسوبین نیروهای پولیس ملی در ولسوالی قرقین ترک وظیفه کرده و سلاح و مهمات خود را تسلیم قوماندانی امنیه این ولسوالی نموده اند .

جوزجانی علاوه کرد که این افراد، از امروز به بعد غیرحاضر شمرده میشوند؛ چون آنها خودسرانه ترک وظیفه کرده اند.

او تلفات نیروهای امنیتی را در قریه نوآباد جرقدوق ولسوالی قوش تپه رد کرده افزود که یک پوسته در نبرد شب گذشته، برای لحظاتی به دست مخالفین دولت افتاده بود، ولی منسوبین پوسته توانستند طالبان را عقب برانند و پوسته را دوباره تصرف کنند .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر