زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“اگر کارساخت جاده گردیز- زرمت آغاز نشود این شاهراه را بسته خواهیم کرد”

author avatar
19 Sep 2018 - 18:30
author avatar
19 Sep 2018 - 18:30

گردیز(پژواک، ۲۸ سنبله ۹۷): شماری از باشندگان گردیز مرکز پکتیا در واکنش به عدم اعمارجاده گردیز- زرمت مظاهره کردند و گفتند که با وجود تعهدات مسئولین ذیربط، هنوزهم کار ساخت این جاده آغاز نشده است.

این مظاهره که امروز(۲۸ سنبله) راه اندازی شد، اهالی قریه های خطابی گردیز و ابراهیم خیل و ولسوالی زرمت در آن اشتراک داشتند.

آنها گفتند  درصورتیکه کارعملی ساخت این جاده زود آغاز نشود، این شاهراه را به روی تردد ترافیک مسدود خواهند کرد.

 ظاهراوریاخیل یکتن از متنفذین قومی در زمره مظاهره کنندگان، به آژانس خبری پژواک گفت که برای سرک متذکره، ازحدود ده سال بدینسو چند بار بودجه منظورشده؛ اما کارعملی آن تاکنون هیچ آغاز نشده است.

اوریاخیل حرف های وزیر فواید عامه را دروغ و مایه شرمساری عنوان کرد که درصفحه فیسبوک خود نگاشته بود که جاده گردیز- زرمت ده کیلومترساخته شده و بخش متباقی آن  تحت کاراست.

نامبرده گفت: "جاده زرمت به پارچه تمثیلی کلان مبدل شده، طی ده، دوازده سال گذشته ده بار منظور شد و ده بار پول آن حیف و میل شد، سرک یک انچ ساخته نشده و از اینکه وزیر تذکر می دهد که ده کیلومترآن اعمارشده و کارساخت ده کیلومترآن ادامه دارد، کاملاً دروغ است و به روز روشن در چشمان اقوام خاک می زنند."

جیلان جلالی متنفذ قومی قریه خطابی گردیز، سرک را نیازمندی جدی مردم خواند و از طالبان مسلح و حکومت خواست تا بدون تاخیر و مانع، به سهم خود در اعمار جاده دست به کار شوند.

جلالی گفت: "از دولت، طالبان و مسئولین ذیربط تقاضا داریم که مردم منطقه خواهان سرک استند، اگر هر شرکت و یا مسئول از نبود امنیت دراین جا حرف می زنند، والی صاحب خود گفت که برای تامین امنیت این سرک ۶۰۰ تن منظورشده و امنیت آن قابل اطمینان است."

 ملک عبدالله باشنده رباط گفت که برای اعمار جاده منازل و باغ های مردم تخریب شده؛ اما از ساخت جاده هیچ اثری نیست.

نامبرده افزود که به سبب گرد و خاک جاده، مردم نهایت به تکلیف اند و به امراض گوناگون مصاب می شوند.

نامبرده گفت: "ناگزیر ومکلف استیم تا ازهر راه ممکنه حق خود را حصول کنیم، این راه امنیت است؛ این حرف را به خاطری می گویم که ساعت ١٢ شب هم ازاین مسیر به خانه رفته می توانم، امنیت چگونه می باشد."

څارمن رحمت الله معاون تولی حوزه دوم امنیتی و مسئول برخی پوسته های امنیتی دراین مسیر گفت که برای تامین امنیت درمنطقه، مشکل عمده خراب بودن جاده می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر