زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“حکومت بايد براى جلوگيرى از چاه هاى جذبى فاضلاب در شهر اقدام جدى کند”

“حکومت بايد براى جلوگيرى از چاه هاى جذبى فاضلاب در شهر اقدام جدى کند”

author avatar
19 Sep 2018 - 16:54
“حکومت بايد براى جلوگيرى از چاه هاى جذبى فاضلاب در شهر اقدام جدى کند”
author avatar
19 Sep 2018 - 16:54

کابل (پژواک، ٢٨ سنبله ۹۷): برخى شهريان کابل مى گويند که افزايش روزافزون چاه هاى جذبى فاضلاب در اين شهر، سبب آلوده شدن آب هاى زيرزمينى مى شود و بايد حکومت براى جلوگيرى از آن، اقدامات جدى را روى دست گيرند.

مسئولان شرکت آبرسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان و همچنان شاروالى کابل مى گويند که اين اداره ها برنامه هایى را روى دست گرفته که در آن، اقدامات لازم براى جلوگيرى از حفر چاه هاى جذبى فاضلاب و آلوده شدن آب هاى زيرزمينى در نظر گرفته شده است.

چاه هاى جذبى يا چاه هاى سپتيک غيرمعيارى؛ چاه هايى است که فاضلاب آن تخليه نگرديده وبه مرور زمان جذب زمين مى گردد.    

 شهريان کابل مى گويند که برخى مردم به دليلی در عوض چاه هاى سپتيک، چاه هاى جذبى براى فاضلاب حفر مى کنند که کم هزينه مى باشند.

رحيم الله باشنده کمپنى در ناحيه پنجم شهر کابل، به آژانس خبرى پژواک گفت که مردم در گذشته براى بدرفت چاه ها را حفر نمى کردند؛ اما در منازلى که در سال هاى اخير ساخته شده و يا مى شود، اکثريت مردم چاه ها را حفر مى کنند.

اما او افزود که شمارى کم مردم براى بدرفت و فاضلاب، چاه هاى سپتيک و بيشتر آنان چاه هاى جذبى حفر مى کنند؛ زيرا چاه هاى جذبى کم هزينه مى باشند.   

به گفته او چاه هاى جذبى سبب آلوده گى آب هاى زيرزمينى مى شود و بايد حکومت جلو اين مشکل را بگيرد؛ زيرا آلوده شدن آب ها سبب شيوع امراض مى شود.  

مجتبی احمدی، باشنده خيرخانه در ناحيه يازدهم شهر کابل نظر مشابه دارد و گفت که در کوچه آنها اکثريت خانواده ها براى فاضلاب چاه هاى جذبى حفر کرده اند؛ زيرا از يک سو حفر و ساخت آن به هزينۀ کم نياز دارد و از سويى هم چاه هاى جذبى براى مدت زياد نياز به تخليه ندارد.   

به گفته او، این بی تفاوتی مردم در برابر آب های زیرزمینی، سبب شده است که دیگر آب های زیرزمینی بدون تصفیه کن قابل نوشیدن نباشد.

وی از ادارات مسئول در این بخش خواست تا از حفر چاه های جذبی جلوگیری کنند و نگذارند اين مشکل حيات مردم را تهديد کند.

عبدالقدوس باشنده قلعه زمان خان درناحيه شانزدهم اين شهر نيز ضمن نگرانى از اين وضعيت، گفت که اکثريت مردم اين منطقه نيز از چاه های جذبی براى فاضلاب استفاده می کنند. 

وی حکومت را در جلوگيرى از حفر چاه های جذبی براى فاضلاب مقصر خواند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر