زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: دشمنان افغانستان ميخواهند، حملات اخير را جنبه قومى و مذهبى دهند

غنى: دشمنان افغانستان ميخواهند، حملات اخير را جنبه قومى و مذهبى دهند

author avatar
20 Sep 2018 - 14:24
غنى: دشمنان افغانستان ميخواهند، حملات اخير را جنبه قومى و مذهبى دهند
author avatar
20 Sep 2018 - 14:24

کابل (پژواک، ۲۹ سنبله ۹۷): رئیس جمهور ميگويد که یزید های زمان می خواهند افغانستان را به کربلا دیگر تبدیل کنند اما آنان باید بدانند که وحدت و همبستگی مردم مانع اهداف آنان شده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور که امروز در مراسم عاشورا در مسجد رسول اکرم سخنرانی می کرد، گفت که عاشورا در روایت های دینی همه مسلمانان، سنی و شعیه از شواهد بزرگی به شمار می رود و در تاریخ اسلام منبع الهام درس های فروان بوده است.

وی عاشورا را درس مقاومت در برابر بی عدالتی ها، نا برابری ها و ستم گری خواند و گفت که مقاومت در برابر فساد، استفاده ی ناروا از بیت المال و تلف کردن حق ضعیفان بدست صاحبان زور و زر مقامات در برابر کسانیکه بر خلق خدا گردن کشی کرده، خود را در مقام فروعونیت گذاشته و به ذلت و زبونی نه گفته، از پیام ها عاشور می باشد.

او گفت: "من امروز در جای آمده ام که بارها زیر تهدید و خطر بوده است، خطری که شما با آن مواجه استید، من هم این خطر را قبول کرده ام و بار ها قبول خواهم کرد."

اشرف غنی گفت: "چپنى که در جانم است، چپن است که بازماندگان مرزا اولنگ برایم داد، این چپن قیمت ترین چپن است که من دارم، درس که هر روز مرا یاد می دهد که در مقابل بی عدالتی، ظلم و جنایت علیه بشریت ایستادگی کنم."

او می گوید که امروز یزیدهای زمان می‌خواهند افغانستان را به کربلای دیگری تبدیل کنند و برای مومنان ماتم و عزا بیافرینند، اما درسی که از مکتب اهل بیت پیامبر گرامی خود آموخته‌ ایم، این‌است که صدای عدالت، صدای عزت و صدای کرامت بر ستم و جنایت پیروز می‌شود.

موصوف گفت، تروریست‌هایی که امروز بر مساجد، معابد، مکاتب، مراکز علمی و تجمعات حق‌ طلبانۀ مردمی حمله می‌ کنند، با هر نامی و هر ادعایی که باشد، داعیه‌ی جز راه و رسم شِمر و یزید ندارند.

وی بیان داشت که حملات تروریستی که در سرتاسر کشور به شمول زابل، هلمند، پکتیا، ننگرهار و در این اواخر در شینوار و برچی صورت گرفته است، مردم بی‌دفاع ما به خاک و خون کشانیده شدند، درد و رنج همۀ مردم افغانستان یکی است.

وی در ادامه گفت که دشمنان افغانستان می‌خواهند به این حملات، جنبۀ قومی و مذهبی بدهند و این برای ما یک خطر بزرگ است، ما با همکاری مردم مشترکاً در مبارزه با این تهدید موفق شده می‌توانیم.

وی خاطر نشان ساخت: "سیاست‌های خورد و کوچک در امنیت ما جای ندارد و نباید باعث برهم ‌زدن امنیت شهروندان ما گردد. وی از همۀ مردم خواست تا در تأمین امنیت کشور، به اجماع برسند."

به باور وی، در این نبرد همه در کنار هم باشند، در برابر شکاف‌هایی که به‌نام مذهب، زبان، قومیت، حزب و تبار ایجاد می‌شود، با هوشیاری ایستادگی نمایند.

رئیس جمهور گفت: "خون سنی و شیعۀ این سرزمین یک رنگ دارد، سرنوشت تاجیک و پشتون این کشور بهم گره‌خورده است، آبروی هزاره و ازبیک این میهن مانند هم است، فرزندان سادات و بلوچ و پشه‌ای و پامیری و همه اقوام عزیز این ملت زیر یک سقف، برای یک آرمان و در برابر یک انتخاب تاریخی قرار دارند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر