زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مراسم روز عاشورا در فضای امن در کابل و ولایات برگزار شد

مراسم روز عاشورا در فضای امن در کابل و ولایات برگزار شد

author avatar
20 Sep 2018 - 16:48
مراسم روز عاشورا در فضای امن در کابل و ولایات برگزار شد
author avatar
20 Sep 2018 - 16:48

کابل (پژواک، ۲۹ سنبله ۹۷): مراسم روز "عاشورا" تحت تدابير شديد امنيتی در فضای امن در کابل و ولایات برگزار شد.

امروز مصادف با سالگرد شهادت امام حسين (رضى الله عنه) است که از آن طى مراسم خاص در کابل و ولايات يادبود به عمل آمد.

امام حسين نواسۀ حضرت محمد (صلى الله عليه و سلم) و ٧٢ تن از يارانش در دهم ماه محرم الحرام سال ٦١ هجرى قمرى در دشت کربلاى عراق توسط يزيد به شهادت رسيدند.

امسال نيز ميليون ها تن از اهل تشيع و تسنن در مرکز و ولايات کشور از روز عاشورا (دهم محرم الحرام) و سالگرد شهادت امام حسين (رضى الله عنه) ويارانش با ختم قرآن مجيد، خيرات ،سينه ‌زنی، زنجيرزنی و سخنرانى ها در مساجد و تکيه خانه هاى ياد بود نمودند .

عزاداران با توجه بیش‌تری در تامین امنیت این مراسم با همکاری نیروهای امنیتی و نیز نیروهای مردمی کوشیدند و این روز بزرگ را با شکوه و عظمت خاصی تجلیل کردند.

این در حالیست که شماری از شهروندان افغان با رفتن به مساجد و تکیه‌ خانه‌ها عزاداری می ‌کنند و شماری هم با اهدای خون به نیازمندان و همچنین نذر دادن این روز را گرامی‌ می ‌دارند.

با وصف که امسال تهديدهاى زيادى امنيتى وجود داشت اما با آنهم رييس جمهور، رئیس اجرائیه، مقام ارشد حکومتى و تعداد زيادى از مردم به تکيه خانه ها و مساجد رفته از اين روز تجليل نمودند.

محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهور کشور نیز برای شرکت در مراسم عاشورا، در مسجد رسول اکرم غرب سخنرانی کرد و گفت: "من امروز درجای آمده ام که بارها زیر تهدید و خطر بوده است، خطری که شما با آن مواجه استید، من هم این خطر را قبول کرده ام وبار های قبول خواهم کرد."

رييس جمهور گفت که وی عاشورا را درس مقاومت در برابر بی عدالتی ها، نا برابری ها و ستم گری خواند و گفت که مقاومت در برابر فساد، استفاده ی ناروا از بیت المال و تلف کردن حق ضعیفان بدست صاحبان زور و زر مقامات در برابر کسانیکه بر خلق خدا گردن کشی کرده، خود را در مقام فروعونیت گذاشته و به ذلت و زبونی نه گفته، از پیام ها عاشور می باشد.

عزاداران و شهروندان ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی بخاطر تامین امنیت مراسم عاشورا کرده و همکاری مردم را در تامین امنیت ایام عاشورا مهم خواندند.

محمد نواب یکتن از باشندگان ناحیه چهارم شهر کابل می گوید که اين روز برای همه مسلمانان اعم از سنی و شيعه روزی مهم است، روزی است که به شجاعت و دلاوری حضرت حسين ارج گذاشته می شود و اين روز، روز وحدت مسلمان بايد باشد.

وی گفت که باید همه بخاطر عدالت، ازادی و برابری متحد شوند و نگذارند دشمنان کور دل جوانان افغانستان را پر پر کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر