زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله : کميسيون انتخابات بزدوى چگونگى استفاده از بايومتريک را اعلام  خواهد کرد

عبدالله : کميسيون انتخابات بزدوى چگونگى استفاده از بايومتريک را اعلام خواهد کرد

author avatar
21 Sep 2018 - 15:26
عبدالله : کميسيون انتخابات بزدوى چگونگى استفاده از بايومتريک را اعلام  خواهد کرد
author avatar
21 Sep 2018 - 15:26

 کابل (پژواک، ۳۰ سنبله ۹۷): عبدالله عبدالله رييس اجراييه حکومت، بایومتریک رای دهندگان را در روز انتخابات یک مسئله مهم و اساسی عنوان کرده، گفت که در روزهای آینده کمیسیون انتخابات، چگونگی استفاده از بایومتریک را اعلام خواهد کرد.

رییس اجرایی حکومت که امروز در مراسم یادبود از هفتمین سالروز ترور استاد برهان الدین ربانی صحبت می کرد، آوازه ها را در خصوص این که در انتخابات ریاست جمهوری معاون یکی از نامزدان انتخاباتی خواهد بود، رد کرده گفت که در انتخابات آینده معاون کسی نخواهد بود.

وی گفت:"اگر من میگويم که من در یک تکت فردا معاون نمی باشم که این مسئله بسیار بر من واضح است، این را خدا ناخواسته کلان کاری تلقی نکنید و این را بی تفاوتی نسبت به سرنوشت هم تلقی نکیند.»

موصوف، با اشاره به دوام حکومت وحدت ملی تا زمان قانونى اش گفت، که حکومت وحدت ملى زمان قانونى اش را تکميل خواهد کرد.

رییس اجرایی حکومت، با اشاره به اینکه آرزوی شهدا تحقق صلح پایدار و با عزت در کشور بود، گفت که سرنوشت کشور به دست مردم است.

او تصریح کرد: «در انتخابات، هرکس حق استفاده از یک رای را دارد، زن و مردم حق رای دادن را دارند و مردم در راه تحقق این حق قربانی زیاد دادند.»

عبدالله می گوید که کمیسیون مستقل انتخابات، از استفاده بایومتریک رای دهندگان در روز انتخابات خبر داده گفت که استفاده از بایومتریک تشویش عمده مردم و احزاب سیاسی کشور را رفع می کند، اين يک مسئله مهم و اساسی است.

وی همچنان، به همکاری دولت و ملت تاکید کرده گفت که همکاری برای فراهم آوری زمینه های صلح سرتاسری در کشور، می تواند منطق جنگ طلبانه را به چالش بگیرد و تروریست ها را به ناکامی مواجه بسازد، این همکاری متعهدانه نشان دهنده باورمندی و تعهد رهبران به خون شهدای افغانستان به خصوص  استاد شهید و آرمان های ایشان است.

همچنان بدين مناسبت پيام محمد اشرف غني رييس جمهور کشور نيز به خوانش گرفته شد، موصوف در اين پيام گفته است، که رسیدن به صلح در کشوری که در ۴۰ سال جنگ بوده کار آسانی نیست.

موصوف افزوده،جنگ می تواند تار و بود هر جامعه را از هم بسکلاند، ساختارهایش را متلاشی کند، فرهنگ اش را آسیب بزند، اخلاقش را متزلزل سازد و چرخه از تحولات منفی را به دوران اندازد که چشم اندازهای روشن را از برابر دیدگان مردمش دور کند.

رییس جمهور گفته است که همه طبقات جامعه خواهان صلح استند و از مخالفان می خواهند که به عداوت و خصومت با مردم پایان بدهند و به ندای صلح لبیک بگویند، تا هم در نزد خداوند و هم در نزد مردم روی سفید شوند.

او تصریح کرد: «دولت افغانستان به حکم مطالبه ملی خود را متعهد می داند که صادقانه برای دست یافتن به صلح تلاش کند و نشان بدهد که در این تعهد هیچ قصوری نشان نمی دهد زیرا آبادی و انکشاف کشور را رسالت و مسوولیت خود می داند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر