زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امریکا حدود ٤٤ میلیون دالر جهت تقویت برنامه (WFP) در افغانستان کمک کرد

امریکا حدود ٤٤ میلیون دالر جهت تقویت برنامه (WFP) در افغانستان کمک کرد

author avatar
22 Sep 2018 - 15:46
امریکا حدود ٤٤ میلیون دالر جهت تقویت برنامه (WFP) در افغانستان کمک کرد
author avatar
22 Sep 2018 - 15:46

 کابل (پژواک، ٣١سنبله ٩٧): ادارۀ انکشافی بين المللى امريکا حدود ٤٤ میلیون دالر امریکایی به منظور تقویت برنامه کمک های غذایی به افغان های آسیب دیده از خشکسالی، در اختیار برنامه جهانی غذا قرار داد.

 در خبرنامه ادارۀ يادشده که امروز به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، گفته شده که اداره انکشافی بین المللی امریکا، روزگذشته مبلغ ٤٣،٨ میلیون دالر امریکایی را در اختیار برنامه غذائی (WFP) ملل متحد قرار داده است.

به نقل ازخبرنامه، افغانستان در حال حاضر با بدترین خشکسالی که در چند دهۀ گذشته سابقه نداشته و ٢٠ ولایت این کشور را متاثر ساخته، مواجه است.

 در ادامۀ خبرنامه آمده است: "فراهم سازی این کمک مالی جدید به سازمان جهانی غذا در حمایت از یک برنامۀ جدید مشترک با وزارت زراعت، آبیاری و مالداری جمهوری اسلامی افغانستان صورت می گیرد."

بربنياد معلومات منبع، دولت افغانستان ٦٠هزار تن گندم را از ذخایر استراتیژیک وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در اختیار سازمان جهانی غذا قرار می دهد و ادارۀ انکشافی بین المللی امریکا مصارف مالی آسیاب کردن گندم، افزودن مواد مغذى درآرد، خريد مواد مغذى بيشتر، انتقال  وتوزيع کمک هاى غذايى به مردم آسيب ديده از خشکسالى را فراهم مى کند .

 افزون برآن، درخبرنامه خاطرنشان گرديده که دولت بريتانيا و استراليا هم دراين برنامۀ مشترک که هدف آن مساعدت به مردم متاثر ازخشکسالى درافغانستان است، سهم گرفته اند .

 کمک جديد ادارۀ انکشافی بين المللى امريکا، به منظور تقویت برنامه کمک های غذایی به افغان های آسیب دیده از خشکسالی، درحالى صورت مى گيرد که  اين اداره از بزرگترين تمويل کنندگان برنامۀ جهانى غذا در افغانستان مى باشد.

ادارۀ متذکره، از اول سال مالى ٢٠١٨ بدينسو ٦٨،٨ ميليون دالر امريکايى را به برنامه جهانى غذا، جهت حمايت از کمک هاى عاجل غذايى درافغانستان اعطا کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر