زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به منظور ارتقای ظرفیت معلمین افغان برنامۀ جدید آموزشی افتتاح شد

به منظور ارتقای ظرفیت معلمین افغان برنامۀ جدید آموزشی افتتاح شد

author avatar
22 Sep 2018 - 17:35
به منظور ارتقای ظرفیت معلمین افغان برنامۀ جدید آموزشی افتتاح شد
author avatar
22 Sep 2018 - 17:35

کابل (پژواک،۳۱ سنبله ۹۷): ادارۀ انکشاف بین المللی ایالات متحدۀ امریکا، با افتتاح یک برنامه آموزشی اعلام داشت که ٢٥٠٠ معلم قراردادی وزارت معارف، از این طریق در عرصۀ مدیریت صنف و ترغیب شاگردان به درس، آموزش می بینند.

بر پایه معلومات مسئولان؛ برنامه ٩٦ ساعته «ملی آموزشی ارتقای ظرفیت معلمین در کابل» توسط پروژه زنان در عرصه اقتصاد (WIE)، برنامه پروموت و وزارت معارف طرح گردیده است.

سوسن دیکمپ رییس جندر اداره انکشاف بین المللی امریکا، در مراسمی که امروز به این مناسبت در قصر سپیدار در کابل تدویر یافته بود، گفت: «دسترسی به تعلیم بهتر و با کیفیت، حق بنیادی همه افراد جامعه است. ما متعهد استیم تا با نهادهای تعلیم و تربیه در افغانستان، یکجا کار کنیم تا معلمین را در ارتقای مهارتها و اعتماد به نفس و جوانان را در دست یافتن به تعلیم با کیفیت یاری رسانیم.»

 وی افزود که اولین گروپ معلمین برنامه آموزشی شان را در ماه جاری آغاز می نمایند و این برنامه در سراسر کشور تقریبا برای سه ماه ادامه خواهد داشت.

او خاطر نشان کرد که پروژه چهار ساله زنان در عرصه اقتصاد اداره انکشاف بین المللی امریکا؛ زنان افغان را از طریق مشوره های شغلی و بلند بردن مهارتها در محل کار در دریافت وظیفۀ جدید و بهتر کمک می کند.

به گفته او، پروژه زنان درعرصۀ اقتصاد، تشبثات تحت مالکیت زنان و تشبثات دارای تعداد زیاد کارمندان زن را کمک می نماید؛ تا بتوانند فعالیت های خود را به طور بهتر انجام و عواید خود را افزایش داده و پایداری شان را تضمین نمایند.

وی تصریح نمود که معلمین اناث مکاتب دولتی از سرتاسر افغانستان، شامل یک برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت که امروز رسماً در کابل اعلان گردید، می شوند.

داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرايی حکومت، با تقدیر از برنامه پروموت در ارتقای ظرفیت زنان گفت: «اگر به صورت عموم، همه بخش ها را در نظر بگیریم، حدود یکصد هزار زن به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این برنامه ها شرکت می کنند.»

موصوف افزود که در این برنامه، معلمین آموزش داده می شوند و زمان برگشت به ولایات شان؛ روش بهتر درسی، ترتیب بهتر نصاب درسی و استفاده بهتر وقت را فرا می گیرند.

او علاوه کرد: «امروز خوشبختانه زنان در اقتصاد خانواده و کشور خود سهم بزرگ دارند و بخشى از این دستاوردها از طریق حضور زنان در برنامه پروموت است.»

عبدالله خاطر نشان کرد که با آموزش زنان در این عرصه، از یک طرف برای زدودن فقر در اجتماع و ایجاد کار و شغل سهم می گیرند و از سوی دیگر، آموخته های خود را به دیگران منتقل می سازند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر