زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات را بررسی می کند

کمیسیون استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات را بررسی می کند

author avatar
22 Sep 2018 - 20:01
کمیسیون استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات را بررسی می کند
author avatar
22 Sep 2018 - 20:01

کابل (پژواک، ۳۱سنبله ۹۷): بررسی کمیسیون انتخابات در مورد استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات ۷۰ درصد تکمیل شده، بعد از تدویر نشست مشترک با احزاب سیاسی و ادارات ذیربط دراین خصوص موقف اش را اعلان خواهد کرد.

این درحالیست که برخی احزاب سیاسی در انتخابات ۲۸ میزان سال روان، خواهان به کارگیری از سیستم بایومتریک شده اند.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت دیروز گفت که در جریان رایدهی انتخابات ولسی جرگه آینده از سیستم بایومتریک استفاده خواهد شد و نگرانی های مردم و احزاب سیاسی از این ناحیه مرفوع خواهند شد.

سید حفیظ الله هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، امروز طی نشست خبری در کابل با برگزاری انتخابات به موقع مقرره آن اصرار ورزید و گفت که دراین راستا آمادگی های عملیاتی و لوژستیکی اتخاذ شده اند.

نامبرده می گوید: ((مورد دیگر که کمیسیون بر آن جدی کار می کند، بایومتریک کردن رایدهندگان به تاریخ ۲۸ میزان است، یا رای دادن از طریق بایومتریک؛ بررسی و مطالعه ما جریان دارد، ۷۰ درصد پیشرفت صورت گرفته که ممکن از وسیله استفاده صورت گیرد، اما ۳۰ درصد پرسش های تخنیکی و عملیاتی هنوز پا برجا است و امید می بریم که تا در خلال دو، سه روز آینده پاسخ آنها را نیز دریابیم.))

وی افزود که کمیسیون بعد از ۳۰ فیصد بررسی و مطالعه، طی تدویر یک نشست علنی با حضور نهادهای ناظر بر انتخابات و فعالان مدنی، در این رابطه موقف رسمی اش را اعلان نماید.

به قول وی، بعد از توافق روی استفاده از سیستم بایومتریک، به سطح کشور برای ۲۱۰۰۰ محل ۵۱۰۰ مرکز رایدهی، یک، یک دستگاه فرستاده خواهد شد.

دستگاه بایومتریک که توقع برده می شود در انتخابات آینده از آن استفاده صورت گیرد، طرز کاربرد آن سهل است.

قرار معلومات او، این دستگاه می تواند که در جریان ۴۰ ثانیه تصویر، نشانی دو انگشت، تصاویر تذکره و برچسپ رایدهنده را اخذ نماید.

نامبرده می گوید که بعد از انجام روند بایومتریک، همین دستگاه برای رایدهنده، یک ستیکر دیگر را چاپ می کند که بر ورق رایدهی نصب می شود.

هاشمی می گوید که ستیکر دومی را صرف این دستگاه خوانده می تواند.

به قول وی، دستگاه متذکره مربوط یک کمپنی آلمانی است که به گونه آنلاین و غیرآنلاین فعالیت کرده می تواند، برای ده ساعت انرژی برق را ذخیره کرده می تواند و یک ذخیره برق (پاوربانک) دیگر نیز دارد که تا ۷۱ ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کرده می تواند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر