زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مشرانوجرگه از استفادۀ سیستم بایومتریک در انتخابات استقبال کرد

مشرانوجرگه از استفادۀ سیستم بایومتریک در انتخابات استقبال کرد

author avatar
23 Sep 2018 - 17:38
مشرانوجرگه از استفادۀ سیستم بایومتریک در انتخابات استقبال کرد
author avatar
23 Sep 2018 - 17:38

کابل (پژواک، اول میزان ۹۷): مشرانوجرگه افزون بر اينکه از کارگیری سیستم بایومتریک در انتخابات استقبال ميکند، ميگويد که باید این سیستم به گونۀ آنلاین کار کند تا از تقلب و تکرار رای جلوگیری گردد.

کميسيون مستقل انتخابات روز گذشته اعلام کرد که بررسى هاى اين کميسيون در مورد استفاده از اين سيستم، هفتاد درصد پيش رفته و نتايج آن را در روزهاى آينده اعلام خواهد کرد.

در نشست امروز مشرانو جرگه، روی این موضوع بحث صورت گرفت.

محمدا جان منگل نماینده مردم پکتیا در مشرانو جرگه گفت که باید این سیستم به گونۀ آنلاین کار کند تا از تقلب و تکرار رای خودداری صورت گیرد؛ در غیر آن، امکان تقلب در انتخابات وجود دارد.

وی افزود که با داشتن این ویژگی، استفاده از این سیستم در روز رای دهی، برعلاوه تامین شفافیت در انتخابات، می تواند قناعت مردم را فراهم نماید.

عبدالرحیم حسنیار نماینده مردم غزنی در مشرانو جرگه، استفاده ازسيستم بایومتریک را در روز انتخابات بجا خواند و گفت که هرگاه کمیسیون بتواند این سیستم  را در روز برگزاری انتخابات عملی سازد، اعتماد مردم بالای کمیسیون بیشتر خواهد شد.

وى افزود که هرگاه دیده شود، کمیسیون از تطبیق این پلان خودداری کند، مطمئنا که کمیسیون قصد تقلب گسترده ای را در انتخابات خواهد داشت، که آن وقت مقصر اعضای این کمیسیون خواهد بود.

او علاوه کرد که این سیستم باید با تمامی مراکز وصل باشد تا یک شخص نتواند چند بار رای دهد و در صورت این عمل، سیستم اتومات فرد را شناسایی نماید.

به گفتۀ موصوف، استفاده از سیستم بایومتریک، سبب تامین شفافیت در انتخابات خواهد شد .

فضل هادی مسلمیار رییس مشرانو جرگه، استفاده از سیستم بایومتریک را در پروسه انتخابات مهم خواند و گفت که کمیسیون انتخابات، باید به خواست مردم و احزاب توجه کند.

وی از کمیسیون انتخابات خواست تا به منظور تامین شفافیت در روز رای دهی، از این تکنالوژی استفاده کند.

او گفت که استفاده از سیستم بایومتریک، می تواند از بحران در پروسه انتخابات جلوگیری کند و همچنان در شفافیت انتخابات موثر تمام شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر