زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هفت پروژۀ انکشافی در جوزجان به بهره برداری سپرده شد

هفت پروژۀ انکشافی در جوزجان به بهره برداری سپرده شد

author avatar
23 Sep 2018 - 17:00
هفت پروژۀ انکشافی در جوزجان به بهره برداری سپرده شد
author avatar
23 Sep 2018 - 17:00

شبرغان (پژواک، اول میزان۹۷): هفت پروژه انکشافی به ارزش ٣٠٠ میلیون افغانی، در ولایت جوزجان به بهره برداری سپرده شد.

در مراسم افتتاحیه این پروژه ها حشمت الله غفوری معین وزارت زراعت، مالداری و آبیاری، مولوی لطف الله عزیزی  والی جوزجان و برخی از مقام های محلی این ولایت اشتراک ورزیده بودند.

محمد رحمان ارغندیوال رئیس اداره زراعت جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت هفت پروژه اى که کار آن سال گذشته آغاز شده بود وحدود ١١٠ ميليون  هزينه برداشته، شامل ساخت تعمیر کمپلکس اداره زراعت , تعمیر  مرکز آموزش دهاقین , دیوار احاطه جنگل باغ با تجهیزچاه های آب آن با سیستم برق سولری, اعمارساختمان لابراتوارتشخیص امراض نباتی, اتمام کار تعمیرانجمن لبنیات, توزیع  ۲۱۳۰ متریک تن مواد خوراکی (علوفه حیوانی) و اعمار گدام ذخیره ادویه جات زراعتی می باشد.

منبع افزود که برعلاوۀ آن به هزینه بیش از۱۸۰ میلیون افغانی کار احداث ۳۰ کیلومتر کانال آب زراعتی, مرکز تربیه نسل قره قل و دو باب گرین هاوس در شهر شبرغان نيز آغاز گردیده است.

موصوف تصریح کرد: "با اتمام کار اين پروژه ها ما توانستیم بودجه انکشافی خود را در سال گذشته 99.6 فیصد به مصرف برسانیم و برای سال جدید نیز تلاش خواهیم کرد که برای مردم جوزجان خدماتی را در بخش توسعه امور زراعتی انجام دهیم ."

موصوف افزود: "مصمم هستیم تا این پروژه های را الی ختم سالجاری به پایه اتمام برسانیم."

در همین حال برخی از دهاقین ولایت جوزجان، اتمام کار پروژه های زراعتی را در مربوطات شهر شبرغان با اهمیت میخوانند، ولی از کمبود آب زراعتی و نبود امنیت سخن میگویند.

عبدالباقی یکتن از زارعین به پژواک گفت: "اين پروژه ها کارخیلی خوب است؛ اما از بابت کمبود آب زراعتی و نبود امنیت لازم برای پیشبرد امور زراعتی دچار مشکل استیم."

وى افزود که در سال روان، خشکسالی سختی را تجربه کرده اند؛ طوریکه زارعین از کشت و زراعت شان نتوانستند یک فیصد حاصل به دست بیاورند .

موصوف اضافه کرد: ایجاب میکند تا حکومت در قسمت رفع این مشکلات، راه و چاره بجوید تا دهاقین برای سال آینده در قسمت مسایل زراعتی با مشکلی روبرو نشوند.

وی خاطر نشان ساخت که موضوع نبود امنیت، معضله دیگری است که زارعین با آن دچار اند و با گذشت هر روز، وضعیت خرابتر میشود؛ طوریکه عرصه را برای کار دهاقین تنگتر میسازد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر