زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

٨٨ هزار تن به دليل تقلب از فهرست راى دهندگان ۱۰ ولايت حذف شدند

٨٨ هزار تن به دليل تقلب از فهرست راى دهندگان ۱۰ ولايت حذف شدند

author avatar
23 Sep 2018 - 16:54
٨٨ هزار تن به دليل تقلب از فهرست راى دهندگان ۱۰ ولايت حذف شدند
author avatar
23 Sep 2018 - 16:54

کابل (پژواک، ۱ میزان ۹۷): کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که بیش از ٨٨ هزار تن در ده ولایت کشور، به دلیل تقلب از فهرست رای دهنده گان حذف شده و نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.

فهرست ابتدايى راى دهنده گان ولایت های بادغیس، بلخ، بامیان، کندهار، خوست، کندز، لغمان، لوگر، نیمروز و سمنگان، امروز در یک نشست خبری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات با حضور نهادهای ناظر بر انتخابات و نماینده گان رسانه ها اعلام شد.

بر اساس معلومات کمیسیون، ٨٨ هزار تن یادشده از جمع حدود ٢،١ ميليون واجد شرایط رای دهی از ده ولایت حذف شده اند.

ذبیح الله سادات معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، به آژانس خبری پژواک گفت که روند شامل ساختن معلومات در مورد راى دهنده گان ثبت شده، در ديتابيس کميسيون جریان دارد و تا حال ۹ میلیون رای دهنده شامل سیستم شده اند.

معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات علاوه کرد که این افراد بنابر ثبت نام تکراری، درج معلومات غلط (باطل) عدم تکميل سن لازم (١٨سالگى)، عدم درج تاریخ تولد، از لیست ابتدایی این ولایات حذف شدند.

سادات افزود که فهرست راى دهنده گان ۱۰ ولايت يادشده، از طريق دفاتر ولايتى اين کميسيون درمراکز راى دهى ذيربط ، برای سه روز نصب مى شوند و کسانى که در این مورد اعتراض داشته باشند، مى توانند در جريان سه روز شکايت هاى شان را در دفاتر ولایتی کميسيون شکايات انتخاباتی ثبت کنند.

بر اساس معلومات وی، ليست ابتدایی رای دهندگان ولایات باقی مانده به شمول مرکز، به زودی اعلام خواهد شد.

کميسيون مستقل انتخابات گفته بود که در کُل ۹ میلیون و ۷۲ هزار تن راى دهنده در سطح کشور ثبت نام کرده اند، که از اين جمله تا حال ۹ میلیون تن ثبت دیتابيس شده و این روند ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد که رقم مکمل تذکره هاى جعلى و تکرارى و يا تذکره هاى افراد زيرسن، پس از تکميل روند شامل ساختن معلومات در مورد راى دهنده گان، با رسانه ها شريک خواهد شد.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات، هفتۀ گذشته نیز فهرست رای دهندگان ولایات فراه، زابل، سرپل و پنجشیر را تکميل و اعلام کرد که از جمع بیش از ٣٧١ هزار رای دهنده، بیش از ٢٤ هزار تن را از فهرست حذف کرده بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر