زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

انسداد راه غزنی – پکتیکا مردم را با مشکلات مواجه نموده است

انسداد راه غزنی – پکتیکا مردم را با مشکلات مواجه نموده است

author avatar
24 Sep 2018 - 19:00
انسداد راه غزنی – پکتیکا مردم را با مشکلات مواجه نموده است
author avatar
24 Sep 2018 - 19:00

شهرغزنی( پژواک، ۲ میزان ۹۷): از چهارماه گذشته بدینسو، شاهراۀ غزنی – پکتیکا توسط طالبان به روی ترافیک مسدود شده و از این ناحیه مسافرین با مشکلات مواجه اند.

حدود چهارماه پیش، طالبان مسلح بر برخی مناطق ولسوالی اندر حملات گروهی انجام دادند، که ازآن زمان  تاکنون این راه مسدود باقی مانده است.

عبدالله یکتن ازباشندگان منطقه آرزو در شهرغزنی به تاریخ دوم میزان، به آژانس خبری پژواک گفت که طالبان ازچند ماه گذشته بدینسو، شاهراۀ غزنی – پکتیکا را بسته کرده اند.

موصوف علاوه کرد: "منطقه ما درامتداد شاهراۀ غزنی- پکتیکا موقعیت دارد که نصف آن مربوط مرکز و نصف دیگرآن مربوط ولسوالی ده یک می شود، بسا اوقات طالبان درمحضرعام ظاهرمی شوند، پوسته افراز می نمایند و مردم را تلاشی می کنند."

به اساس معلومات نامبرده، نیروهای امنیتی تاکنون چندین بارغرض گشایش این راه عملیات اجرا کرده اند؛ اما به این کارموفق نشده است.

نورمحمد دکاندار درشهرغزنی، به پژواک گفت که اکثر باشندگان و دکانداران پکتیکا؛ اموال را از این ولایت به ولایت مربوطۀ خود انتقال می دادند.

نامبرده افزود: "از زمانیکه این راه مسدود شده، به کاروبار ما آسیب رسیده است، بیشتراموال را برساکنان پکتیکا می فروختیم؛ اما اکنون بازارها خیلی خراب است."

محمدگل یکتن را از رانندگان شاهراۀ غزنی – پکتیکا، به پژواک گفت که طالبان این شاهراه را در مناطق آرزو، سینی و سلطان باغ مسدود نموده اند.

وی افزود: "راه عمومی مسدود شده است؛ اما راه خامه دربین قریه ها وجود دارد؛ اما این راه ها موتر را نیزخراب می سازد و کرایه آن نیز بلند است؛ بنابراین اکثرمردم بر آن رفت و آمد نمی کنند."

شماری از باشندگان دیگر این ولایت نیز اظهارات مشابه ابراز کردند.

وحیدالله کلیمزی والی غزنی دراین رابطه، به پژواک گفت که از چندی بدینسو، شاهراۀ غزنی – پکتیکا مسدود شده است.

 موصوف گفت: "برای گشایش این راه پلان ترتیب کرده بودیم؛ اما حمله برغزنی سبب شد تا این پلان عملی نشود."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر