زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شورای علمای فاریاب: رسول لندی در محضر عام سنگسار شود

شورای علمای فاریاب: رسول لندی در محضر عام سنگسار شود

author avatar
24 Sep 2018 - 20:32
شورای علمای فاریاب: رسول لندی در محضر عام سنگسار شود
author avatar
24 Sep 2018 - 20:32

میمنه (پژواک، ۲ میزان۹۷): شورای علمای فاریاب برای کشته شدن رسول لندی تعویذ نویس در این ولایت فتوا صادر نموده است که باید وی در محضر عام سنگسار شود.

اخیراً چند فلم غیر اخلاقی رسول لندی تعویض نویس در شبکه های اجتماعی پخش شد که شماری از زنان بی اولاد را فریب داده و به آنان تجاوز جنسی می کند که این عمل وی با واکنش تُند جامعه به خصوص علمای دین روبرو شده است.

داکتر نقیب الله فایق والی فاریاب امروز در يک مراسم بزرگ گفت: "رسول لندی لکه بدنامی است، هرگاه دستگیر شود، جایی برای توقیف وجود ندارد، علمای دین فتوا صادر کردند تا رسول لندی در چهارراهی های شهر میمنه توسط مردم سنگسار شود."

وى افزود، تلاش ها به خاطر گرفتاری این جادوگر و فریبکار صورت گرفته است، اما وی با همکاری شبکه های که داشت، موفق شده تا از مسیر شاهراه که طالبان مسلط اند و نیز از چک پاینت نیروهای امنیتی در ولایت بغلان عبور کرده به کابل برسد.

موصوف هر چند از گرفتاری یک خانم پولیس به اتهام  همکاری با  رسول لندی یاد آوری نموده گفت که حاضر است برای گرفتاری این جادوگر موتر زیر پایش و حتى نصف از دارایی زنده گی اش را جایزه بدهد.

والی فاریاب از مردم خواست که دیگر به خانواده ها اجازه ندهند پیش تعویذ نویس و جادوگران بروند.

او ميگويد که بر مبنای تصمیم اداره محلی و فیصله شورای علما، ارگانهای کشفی و امنیتی مکلف اند که تمام‌ محلات تعویذ نویس و دعا خوان را ببندند.

مولوی غلام نبی غفوری معاون شورای علمای فاریاب می گوید که رسول لندی جنایت نهایت بزرگی را مرتکب گردیده، به عزت و شرف نه تنها مردم فاریاب؛ بلکه به مسلمانان و انسانیت لطمه وارد نموده است، باید دستگیر و سنگسار گردد تا اینکه حیثیت مردم دوباره اعاده گردد.

مولوی محمد اسماعیل آمر مدرسه ابو مسلم ضمن انتقاد از بی تفاوتی برخی ها در قبال جامعه گفت که خیلی ها میدانستند که رسول لندی یک فرد بی سواد، فریبکار و جادوگر است، از لباس ملا استفاده کرده، به شماری از زنان نادان تعرض می کند، اما برای افشای چهره کثیف آن اقدام نکردند، سر انجام به حمایت افراد مسلح فرار کرد.

هم چنان شورای علمای فاریاب برای بستن محلات دعا خوانی و تعویذ نویسی نیز تاکید نموده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر