زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: زمین مناسب به خاطر انکشاف شهر مهترلام داده شود

غنى: زمین مناسب به خاطر انکشاف شهر مهترلام داده شود

author avatar
24 Sep 2018 - 19:47
غنى: زمین مناسب به خاطر انکشاف شهر مهترلام داده شود
author avatar
24 Sep 2018 - 19:47

کابل (پژواک ٢ ميزان ٩٧): رئيس جمهور به ادارۀ اراضی هدایت داد تا در هماهنگی و تفاهم با شاروالی لغمان، زمین مناسب را به خاطر انکشاف شهر مهترلام در اختیار شاروالی متذکره قرار دهد.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که جلسۀ شورای عالی توسعۀ شهری به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز در ارگ دایر گردید.

منبع مى نويسد، در این جلسه، روی طرح ها، دستآوردها و چالش های شاروالی مهترلام، معرفی مرکز تحقیقات و رشد ظرفیت های شهری و دورنمای آن و طرح پلان انکشاف منطقوی ولایت کاپیسا، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ابتدا نظیف الله الکوزی شاروال مهترلام در مورد برنامه های انکشاف شهری و دستآوردها و چالش های شاروالی مهترلام صحبت کرد.

وی در زمینۀ ارائه خدمات، افزایش منابع عایداتی، جلوگیری از غصب زمین و برقراری ارتباط حکومت با اقشار مختلف مردم معلومات داد و مشکلات شاروالی مهترلام را در خصوص نبود بودجه در بخش های ساخت مرکز فرهنگی الفت، سروی و دیزاین پنجاه کیلومتر سرک حلقوی شهر مهترلام و پروژه های بزرگ زیربنایی، بیان نمود.

موصوف پیشنهاد کرد تا انتقال زمین از ریاست اراضی به شاروالی مهترلام به منظور انکشاف شهر صورت گیرد و همچنان به خاطر ایجاد مرکز تحقیقات زراعتی، لابراتوار مواد ساختمانی و احداث پارک ملی، بودجه در اختیار شاروالی متذکره قرار داده شود.

پس از بحث های همه جانبه، رئیس جمهور گفت که لغمان از نگاه داشتن کمپلکس اداری یک نمونه خوب است و در این مرحله، بیشتر به انکشاف زیربنایی ضرورت دارد.

موصوف به رئیس ادارۀ اراضی هدایت داد تا در هماهنگی و تفاهم با شاروالی لغمان، زمین مناسب را به خاطر انکشاف شهر مهترلام در اختیار شاروالی متذکره قرار دهد.

وی تصریح کرد که در بخش سروی و دیزاین سرک ها با وزارت فواید عامه صحبت گردد تا تمام مسایل تخنیکی به صورت اساسی در نظر گرفته شود و بعداً در مورد آن تصمیم اتخاذ گردد.

 بعداً خواجه جاوید صدیقی متخصص شهرسازی در مورد مرکز تحقیقات و رشد ظرفیت های شهری و دورنمای آن معلومات داده گفت که هدف ایجاد این مرکز ارتقای کیفیت شهر و شهرنشینی می باشد و مسایل پیش‌بینی شده در این مرکز شامل تحقیق، ارتقای ظرفیت و سیستم‌ سازی می باشد.

رئیس جمهور از فعالیت های مرکز تحقیقات و رشد ظرفیت های شهر و طرح آن مرکز استقبال کرده، گفت، ضرورت واضح است که سرمایه بشری خود را در بخش های مختلف مشخص بسازیم و از آن استفاده اعظمی کنیم.

وی افزود: "شما با یک مودل مالی مشخص، نورم های استخدام، هویت حقوقی مشخص شدۀ این مرکز و چگونگی تحقیقات و بررسی از آن بیایید تا دولت بر اساس آن، بودجه در نظر بگیرد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر