زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ده ولسوالی پکتیا مالیات حدود ده سال جمع آوری نشده است

در ده ولسوالی پکتیا مالیات حدود ده سال جمع آوری نشده است

author avatar
25 Sep 2018 - 20:43
در ده ولسوالی پکتیا مالیات حدود ده سال جمع آوری نشده است
author avatar
25 Sep 2018 - 20:43

گردیز(پژواک، ۳ میزان ۹۷): در جمع ۱۳ ولسوالی ولایت پکتیا، ازحدود ده سال گذشته بدینسو میلیون ها افغانی مالیات ده ولسوالی جمع آوری نشده است.

ولسوالی های زرمت، شواک، گرده څیری، وزی ځدران، میرزکی، احمدخیل، لجه منگل، څمکنی، جانی خیل و ځاځی آریوب شامل ولسوالیهاى متذکره می شوند.

مناطق تجارتی که مالیه آن جمع آوری نشده، شهرنوڅمکنی، تعمیرزرمت و بازارهای ششتی ځاځی آریوب درآن شامل اند که درشمار زیاد مارکیت ها و هزاران دکاکین آن فعالیت های تجارتی و معاملات داد وستد جریان دارد.

عبدالولی سهی معاون والی، موجودیت فساد و عدم جمع آوری مالیات درگذشته را عوامل بروزاین مشکل یاد کرد و گفت که درحال حاضر تلاش ها ادامه دارد تا روند متذکره شفاف به پیش برود و مالیات باقیمانده همه جاها به طور درست جمع آوری شود.

سهی به پژواک گفت: (( دربرخی مناطق شاید وضعیت ناگوارامنیتی باعث ایجاد مشکل متذکره شده باشد، اما مشکل عمده دخالت مامورین درفساد و ازنظر انداختن منافع ملی است که برمالیات تاثیرخیلی شدید منفی گذاشته است.))

همچنان عبدالمالک ځاځی رییس شورای ولایتی پکتیا گفت که موجودیت فساد و مشکلات دیگردر ادارات عایداتی را به کرات با ادارت ذیربط و مسئولین درمیان گذاشته، اما به قول وی تا کنون پیرامون حل آن هیچ اقدام صورت نگرفته است.

ځاځی به پژواک گفت: (( مشکل هر ولسوالی و اداره را با ارگان مربوط درمیان گذاشته ایم، مگراقدام عملی را ندیده ایم.))

کفتان اخلاص ولسوال پیشین زرمت و برحال ولسوالی آریوب ځاځی، به پژواک گفت، زمانیکه ولسوال زرمت بود، آن وقت دربازار حدود هزار دکان و مراکز زیاد دیگر تجارتی فعالیت داشت که به قول وی مالیات هنگفت از آن حصول شده می تواند.

اخلاص افزود که چند بارجهت ایجاد مدیریت عایداتی به ولایت و مستوفیت مکاتیب گسیل داشته؛ اما درمورد اجراآت صورت نگرفته اند.

اخلاص گفت: (( دکاکین زیاد در زرمت موجود است، دکان هايی نیز وجود دارد که روزانه تا پنجاه هزارافغانی معاملات داد و ستد دارد، چند مرتبه به مقام ولایت مکتوب ها ارسال نموده ام، تا مدیریت عایداتی درآن جا ایجاد کند که عواید راجمع آوری و بنیه مالی دولت ازاین طریق تقویه شود، اما پاسخ دریافت نکرده ایم.))

نجیب الله توتاخیل استاد فاکولته اقتصاد پوهنتون پکتیا، وزارت مالیه را به جمع آوری مالیات به طورشفاف، جلوگیری ازفساد و دراین راستا براستفاده تکنالوژی معاصرمکلف خواند.

توتاخیل تاکید کرد درصورتیکه ازجمع آوری مالیات به مردم خدمات عامه عرضه شود و مردم مطمئن شود، مشکل رفع می شود و میزان عواید افزایش خواهد یافت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر