زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله در ديدار با روحانى: در همکاری بایکدیگر به دهشت‌افگنی در منطقه پایان دهیم

عبدالله در ديدار با روحانى: در همکاری بایکدیگر به دهشت‌افگنی در منطقه پایان دهیم

author avatar
25 Sep 2018 - 11:09
عبدالله در ديدار با روحانى: در همکاری بایکدیگر به دهشت‌افگنی در منطقه پایان دهیم
author avatar
25 Sep 2018 - 11:09

کابل (پژواک، ٣ميزان ٩٧): رييس جمهورايران از آمادگى براى بهره‌ برداری از بندرچابهار و امتداد راه آهن تا مرز افغانستان خبرداد وگفت که کشورش در مورد امنیت مرزهای دو کشور و مبارزه با قاچاق مواد مخدر با افغانستان همکاری نزدیک مى نماید.

 داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت افغانستان بعد از ظهر ديروز به وقت نیویارک در حاشیه حضور در اجلاس سالانه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حسن روحانی رییس جمهورایران در نیویارک ملاقات کرد.

به نقل ازخبرنامه اى که امروز به آژانس خبرى پژواک  رسيده، در این دیدار رییس اجراییه مراتب تسلیت خود را به خاطر حملات دهشت‌افگنانه اخیر در اهواز ایران به رییس جمهور ایران ابراز داشت و ابراز امیدواری کرد که افغانستان وايران در همکاری باهم بتوانند به دهشت‌افگنی در منطقه پایان دهند.

روحانی با ابراز تشکر از مراتب تسلیت و هم‌دردی رییس اجراییه گفت از این‌که مردم افغانستان و ایران قربانی دهشت‌افگنی اند ابراز تأسف می‌کند.

رييس جمهورايران در ادامه صحبت‌های خود گفت که مردم ایران نیز در درد و اندوه مردم افغانستان شریک اند و تاکید نمود که در همکاری باهم این دو ملت بتوانند به دهشت‌افگنی پایان دهند.

خبرنامۀ مى افزايد که رییس اجراییه حکومت افغانستان با ابراز قدردانی از سیاست‌های نیک ایران در قبال افغانستان به ویژه در قبال مهاجران خواهان تحکیم هرچه بیش‌تر روابط میان دو کشور گردید.

عبدالله در ادامه صحبت‌های خود گفت که دشمنان افغانستان تلاش کردند با حملات هدفمند باعث تفرقه‌های قومی-مذهبی در افغانستان گردند اما با بیداری و درک مردم افغانستان این توطیه خنثی گردید.

موصوف در این نشست در باره برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری سخن گفت و آن را گامی در راه استقرار و ثبات سیاسی در افغانستان دانست.

درادامۀ خبرنامه آمده است که حسن روحانی در این نشست همچنان خواهان نهايی شدن توافقنامه جامع میان دو کشور گردید و از آمادگی کشورش برای بهره‌برداری از بندرچابهار و امتداد راه آهن تا مرز افغانستان خبردارد و تاکید کرد که کشورش آماده است در مورد امنیت مرزهای دو کشور و مبارزه با قاچاق مواد مخدر با افغانستان همکاری نزدیک نماید.

رییس اجراییه کشور با استقبال از پیشنهادات و صحبت‌های روحانی تاکید نمود که در مذاکرات روی نهایی ساختن توافق جامع میان ایران و افغانستان پیش‌رفت‌های صورت گرفته و ابراز امیدواری نمود که این توافق‌نامه به زودی میان دو کشور به امضا برسد.

هردوطرف در این نشست روابط میان دو کشور را خوب و حسنه خواندند و خواهان حفظ روابط دوستانه و همکاری بیش‌تر میان دو کشور برای استفاده بهتر از فرصت‌های اقتصادی شدند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر