زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

متنفذین قومی ننگرهار خواهان توقف عملیات شبانه قطعه ۰٢ شدند

متنفذین قومی ننگرهار خواهان توقف عملیات شبانه قطعه ۰٢ شدند

author avatar
25 Sep 2018 - 17:55
متنفذین قومی ننگرهار خواهان توقف عملیات شبانه قطعه ۰٢ شدند
author avatar
25 Sep 2018 - 17:55

جلال آباد ( پژواک، ۳ میزان ۹۷): متنفذین قومی خوگیانی ولایت ننگرهار، عملیات شب هنگام قطعه خاص ۰٢ منسوبین امنیت ملی را تقبیح نمودند و خواستار توقف آن شدند.

آنها می گویند که طی ماه گذشته، به اثر عملیات شبانه این نیروها، درولسوالی های خوگیانی، شیرزاد و حصارک  ۱۶۰ فرد ملکی کشته شده که زنان، اطفال و کهن سالان درآن شامل اند.

سران قومی اذعان می کنند که درجریان عملیات، خسارات مالی نیز به مردم وارد گردیده و تعداد زیاد منازل نیز تخریب شده اند.

متنفذین قومی متذکره که به تاریخ ۳ میزان طی کنفرانس خبری در شهرجلال آباد صحبت می کردند، هوشداردادند درصورتیکه حکومت جلو این عملیات را نگیرد، آنها به خیزش مردمی متوسل خواهند شد.

دلاور جرنیل زاده یکتن از سران قومی گفت که دربرج گذشته، طی عملیات قطعه ۰٢ صرف در ولسوالی شیرزاد، ۷۰ فرد ملکی کشته شده که زنان و اطفال نیز درآن شامل اند.

آنها اذعان کردند که جلو عملیات خودسر شبانگاه باید گرفته شود؛ ور نه حکومت حمایت مردم را از دست خواهد داد.

عزیزخوگیانی یکتن ازمتنفذین قومی و فعال مدنی خوگیانی گفت که ماه گذشته در پی عملیات موظفین قطعه ۰٢ امنیت ملی درولسوالی های شیرزاد، خوگیانی و حصارک، ۱۶۰ فرد ملکی  مربوط قوم خوگیانی ، کشته شده اند.

نامبرده می گوید که درجریان عملیات خانه ها ویران شده ، خسارات مالی به آنها وارد شده و بسا خانواده ها مجبورشده تا برای حفظ زندگی شان به شهرها کوچ کنند.

موصوف افزود: (( درگذشته از ترس داعش و طالبان کوچ می کردیم؛ اما اکنون از خوف قطعه ۰۳ کوچ می کنند، ما خوگیانی ها تا چه وقت با این مظالم مواجه خواهیم بود، اگر جلو عملیات گرفته نشود، فیصله مشترک با مردم را صادرخواهیم کرد تا با حکومت قطع رابطه کند و مردم درآن صورت دست باز خواهند داشت که  با طالبان  یکجا می شوند و یا با داعش.))

ابراهیم زمان متنفذ قومی دیگر نیزگفت، حکومت با انجام همچو اعمال مردم را با خیزش وا می دارد و  ازاین جهت مردم مجبور می شوند تا با مخالفین مسلح بپیوندند.

نامبرده علاوه کرد که هیچ قشرخوگیانی اعم از متنفذین قومی، اطفال، زنان ، محصلان و عالمان دینی مصؤون نیستند.

همچنان نورآغا ځواک یکتن از فعالان مدنی درکنفرانس متذکره بر حکومت و جامعه جهانی صدا کردکه جلو عملیات خودسرانه منسوبین  خاص قطعه ۰۳ امنیت ملی را بگیرند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر