زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نخستین فیستیوال گردشگری در بدخشان برگزار می شود

نخستین فیستیوال گردشگری در بدخشان برگزار می شود

author avatar
26 Sep 2018 - 14:02
نخستین فیستیوال گردشگری در بدخشان برگزار می شود
author avatar
26 Sep 2018 - 14:02

فیض آباد(پژواک، ٤ ميزان ٩٧): رياست اطلاعات و فرهنگ بدخشان، در حالی از برگزاری نخستین فیستیوال گردشگری در آن ولایت خبر می دهد که به تناسب شش ماه سال گذشته، شمار بازدید کننده گان از مناظر این ولایت، دو برابر شده است.

قرار است نخستین فیستیوال گردشگری، فردا (۵ میزان) همزمان با گرامیداشت از روز جهانی توریزم (سیاحت) با اشتراک مقام های بلندپایه حکومتی، گردشگران خارجی و داخلی و نماینده گان شرکت های سیاحتی در شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان راه اندازی گردد.

بر پایه معلومات مسئولان محلی در بدخشان، این جشنواره که سر از فردا برای ۳ روز ادامه می یابد، شامل اجرای پارچه های موسیقی محلی، نمایش بیش از ۵۰ نوع لباس محلی، انواع غذاهای بدخشانی٬ نمایشگاه کتاب، عکس و نقاشی بخشی از این جشنواره خواهد بود.

سید اکرام الدین صدیق لعلزاد آمر توریزم ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان، به اژآنس خبرى پژواک گفت که علاقمندی سیاحان خارجی به تناسب سال پار در همین موقع، بیش از دو برابر شده است.

به گفته او، در شش ماه اول سال گذشته حدود ١٢٠ تن سياح خارجى، از دومین پارک ملی افغانستان در کوه پامیر بازدید کرده بودند که به تناسب آن، در همین موقع امسال ۲۶۰ خارجى از این ساحات دیدن کرده اند.

موصوف گفت که بکر بودن جاذبه های طبیعی بدخشان، موجودیت ساحات حفظ شده حیات وحش، طبعیت گوارا و چشمه های آب گرم، از جمله عواملی است که توجه جهانگردان خارجی و داخلی را به خود جلب نموده است.

اما موصوف افزود که ناامنی ها در مسیر فیض آباد- پامیر سبب شده، تا اکثر سیاحان و جهانگردان خارجی از اروپا٬ امریکا و آسیا، از طریق خاک تاجکستان وارد این مناطق می شوند.

به گفته او، تمامی گردشگران ابتدا به ولسوالی اشکاشم می آیند و سپس از آن جا به ولسوالی واخان و پامیر سفر می نمایند که عدم موجودیت سرک، جهانگردان را با مشکل مواجه می سازد و آنان را مجبور می سازد با پای پیاده و یا با استفاده از غٰژگاو، اسب و یا مرکب، در چند روز خود را تا سطوح مرتفع پامیر می رسانند.

موصوف افزود که به کمک شبکه انکشافی آغاخان جهت سهولت برای گردشگران، در این مسیر چهار مهمانخانه احداث شده است که هر جهانگرد با پرداخت ۲۰ دالر در یک شب از همه سهولت ها شامل غذا، محل بودوباش و ترجمان مستفید می شود.

وی خاطر نشان کرد که برای عرضه بهتر خدمات، شش شرکت سیاحتی با ۲۳ واسطه نقلیه در خدمت سیاحان قرار دارد تا آنان را به ولسوالی واخان انتقال دهند که از هر سیاح و جهانگرد خارجی< ۳۰۰ دالر از اشکاشم تا واخان کرایه می گیرند.

به باور لعلزاد، ایجاد این سهولت ها از سوی شرکت های سیاحتی، افزون بر عرضه خدمات به گردشگران، عواید مردم محل را بالا می برد و از سویی هم توجه جهانگردان به پامیر بدخشان را افزایش می دهد.

او همچنان گفت که حدود ١٢ هزار گردشگر داخلی از ولایات مختلف جهت تفریح و بازدید از جاذبه های طبیعی بدحشان، به ولسوالی شهدا سفر نموده اند که ممکن تا اواخر سالجاری این رقم به دو برابر افزایش یابد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر