زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هزاران شهروند هرات از برگزاری انتخابات ولسی جرگه حمایت کردند

هزاران شهروند هرات از برگزاری انتخابات ولسی جرگه حمایت کردند

author avatar
26 Sep 2018 - 15:25
هزاران شهروند هرات از برگزاری انتخابات ولسی جرگه حمایت کردند
author avatar
26 Sep 2018 - 15:25

هرات (پژواک، ٤ ميزان ٩٧): هزاران تن از شهروندان هرات، با راه اندازی یک گردهمایی بزرگ، حمایت شان را از برگزاری انتخابات ولسی جرگه در ٢٨ ميزان سال روان و انتخابات ریاست جمهوری در بهار ١٣٩٧، اعلام کردند.

این راهپیمایان که شامل شهروندان هرات، فعالان مدنی و سیاسی می گردید، امروز در یک گردهمایی وسیع در برابر ساختمان مقام ولایت هرات، حمایت و پشتیبانی شان را از برگزاری انتخابات ولسی جرگه و ریاست جمهوری اعلام کردند.

این شهروندان که پرچم های کشور و شعارهای «ما از برگزاری انتخابات شفاف حمایت می کنیم» را در دست داشتند، می گفتند که انتخابات پروسۀ ملی است و از آن حمایت می کنند.

آنان تاکید می ورزند که به تعویق انداختن انتخابات و ایجاد حکومت مؤقت و برخی مداخله ها در روند انتخابات، برای شهروندان هرات پذیرفتنی نیست.

عین الدین یکی از شهروندان هرات در این گردهمایی گفت: «ما به عنوان شهروند، خواست ما این است که انتخابات باید برگزار شود و تمام مراحل آن انجام شود و مردم از برگزاری انتخابات حمایت می کنند.»

احمد سعید یکی یگر از شهروندان هرات، گفت: «مردم هرات همه دور هم جمع شده اند، برای حمایت از برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری و کسانیکه می خواهند در این پروسه سنگ اندازی کنند و نمی خواهند انتخابات برگزار شود، این گردهمایی یک مشت محکم به دهن آنان است.»

شماری از زنان نیز که در این گردهمایی اشتراک داشتند، بر حمایت از پروسۀ انتخابات تاکید کرده، از مردم خواستند تا به نامزدانی رای بدهند که شایستۀ ولسی جرگه باشند.

فرزانه یکی از زنان اشتراک کننده در این گردهمایی به پژواک گفت: «تجربه هايی که از سال های پیش داشتیم، کاندیدانی را باید انتخاب کنیم که بتوانند از ما به گونۀ درست در خانه ملت نماینده گی کنند.»

نفیسه دیگر شهروند هرات گفت: «ما آزادی و دموکراسی را دوست داریم، میخواهیم رای بدهیم و اگر سیستم بایومتریک درست شود خوب است و اگر نشود، با همین سیستم هم می خواهیم رای خود را استعمال کنیم.»

با این حال، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت که تلاش برای برگزاری انتخابات شفاف در این ولایت ادامه دارد وتا روز برگزاری انتخابات نیز امنیت مراکز انتخاباتی، به گونۀ کامل اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: «ما عملیات های پیش از وقت را در مناطق دورافتاده به خاطر مساعد ساختن اشتراک مردم به انتخابات راه اندازی کرده ایم، تا مردم بتوانند در انتخابات اشتراک کنند.»

این گردهمایی شهروندان هرات، به خاطرحمایت از برگزاری انتخابات در حالی راه اندازی شده است که ائتلاف بزرگ ملی، چند روز پیش به خاطر عدم شفافیت در پروسۀ انتخابات، دروازه‌های کمیسیون شماری از ولایت ها را مسدود ساختند؛ اما پس از پذیرفته شدن خواسته های شان از سوی کمیسیون عقب نشینی کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر