زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جشنواره موسیقی از سوی سفارت بریتانیا در کابل برگزار گردید

جشنواره موسیقی از سوی سفارت بریتانیا در کابل برگزار گردید

author avatar
3 Oct 2018 - 15:39
جشنواره موسیقی از سوی سفارت بریتانیا در کابل برگزار گردید
author avatar
3 Oct 2018 - 15:39

کابل(پژواک، ١١ ميزان ٩٧): سفارت بریتانیا در کابل، به هدف تقویت فرهنگ و هنر در افغانستان و ایجاد رابطۀ فرهنگی میان دو کشور، جشنوارۀ موسیقی راه اندازی نمود.

این جشنواره که شب گذشته از سوی مرکز فرهنگی بریتانیا در سفارت آن کشور در کابل برگزار گردیده بود، پارچه هايی از موسیقی اصیل افغانستان در یک صفحه به نمایش گذاشته شد و افزون بر آن، هنرمندان اقوام مختلف کشور هنرنمایی نمودند.

نیکلاس کی سفیر بریتانیا در کابل، هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت فرهنگ و هنر در افغانستان عنوان کرده گفت که راه اندازی این برنامه می تواند نزدیکی فرهنگی را میان دو کشور بریتانیا و افغانستان به میان آورد.

 موصوف افزود که این جشنواره، کمک می کند تا افغان ها با فرهنگ های یکدیگر بیشتر آشنا شوند؛ چون هیچ گروه و یا قومی نمی تواند که مردم افغانستان را از هم جدا کند.

وی گفت: «پخش این موسیقی ها نشان دهنده فرهنگ قوی در میان مردمان افغانستان است و من افتخار دارم که سفارت بریتانیا در کابل، تمامی برنامه های موسیقی را در این کشور حمایت می کند.»

درهمین حال محمد رسول باوری معین وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، در این جشنواره گفت که این گونه برنامه های فرهنگی، می تواند به سود فرهنگ هر دو کشور تمام شود.

بانو روشنى يکتن ازهنرمندان افغان که دراين برنامۀ فرهنگى، يک پارچه آهنگ به زبان درى را اجرا کرد، درصحبتى باپژواک، گفت که برگزارى چنين برنامه هاى فرهنگى، نه تنها موسيقى اصيل کشور را زنده نگه ميدارد، بلکه روابط فرهنگى ميان اين دو کشور را تقويت بيشتر مى بخشد.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر