زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کتاب “شناسنامه مختصر ادارات محلی افغانستان” رونمایی شد

کتاب “شناسنامه مختصر ادارات محلی افغانستان” رونمایی شد

author avatar
8 Oct 2018 - 18:13
کتاب “شناسنامه مختصر ادارات محلی افغانستان” رونمایی شد
author avatar
8 Oct 2018 - 18:13

کابل (پژواک، ١٦ ميزان ٩٧): کتاب "شناسنامه مختصر ادارات محلی افغانستان" که در آن به گونۀ فشرده؛ ولایات، شاروالی ها، ولسوالی ها و روستاهای رسمی کشور ثبت شده اند، رونمايى شد.

اين مطلب، در خبرنامه اى که از سوى مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت، به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، بيان شده است.

در خبرنامه افزوده شده است که این کتاب ۴۷۳ صفحه يى، دایره المعارف مختصری است و از سوی اداره ارگان های محلی تدوین و به چاب رسیده است.

بربنیاد تحقیقاتی که در این کتاب صورت گرفته است، در حال حاضر در ۳۴ ولایت کشور ۳۸۷ ولسوالی، ۴۵۵۹۰ روستا و ۱۶۵ شاروالی برحال وجود دارد.

داکتر تیمور شاران معین اداره مستقل ارگان های محلی که در محفل رونمایی کتاب شناسنامه مختصر ادارات محلی افغانستان در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت سخن می زد، گفت که در سه دهه گذشته، آمار دقیقی از ادارات محلی افغانستان وجود نداشت و چاپ کتاب "شناسنامه مختصر ادارات محلی افغانستان"، در نوع خود یک اقدام بی پیشینه است.

وی افزود که ثبت و تدوین اسناد ادارات محلی، تقویت حکومتداری شهروند محور و شریک سازی اطلاعات به شهروندان، رسانه ها و ادارات دولتی، از اهداف اساسی برای چاپ کتاب شناسنامه مختصر ادارات محلی افغانستان است.

بر اساس معلومات خبرنامه؛ در این کتاب ادارات محلی، ولایات و ولسوالی ها با ذکر نام، پیشینه، درجه، موقعیت، تعداد روستاهای رسمی و مساحت آن مشخص شده است و همچنان اعضاء و هیئت اداری شوراهای ولایتی، والی ها، ولسوال ها و شاروال های برحال سراسر کشور معرفی گردیده اند.

منبع نوشته است که اين کتاب، منبع دقیق و غنی معلومات برای ادارات حکومتی و غیرحکومتی به ویژه وزارتخانه های احیاء و انکشاف دهات، اقتصاد، ادارات احصائیوى، مراکز آموزشی و پژوهشی داخلی و خارجی می باشد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر