زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شمارى از جوانان در هرات کمپاین کتاب‌خوانی خیابانی را به راه انداختند

شمارى از جوانان در هرات کمپاین کتاب‌خوانی خیابانی را به راه انداختند

author avatar
11 Oct 2018 - 17:01
شمارى از جوانان در هرات کمپاین کتاب‌خوانی خیابانی را به راه انداختند
author avatar
11 Oct 2018 - 17:01

شهر هرات (پژواک، ١٩ ميزان ٩٧): یک گروهی از جوانان در هرات، کمپاین کتاب‌خوانی خیابانی را به راه انداختند.

این شمار از جوانان، هدف ازاین اقدام شان را، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی درمیان جوانان میدانند.

رفیع عطایی عضو این گروه کتابخوانی گفت که این گروه شامل آقایان و بانوان اند و حدود یک سال پیش به گونۀ خودجوش گردهم جمع شدند و گروه کتاب خوانی را در میان خود ایجاد کردند و پس مطالعۀ کتاب‌، اندوخته های شان را با یکدیگر شریک مى ساختند.

وی افزود، حالا پس از یک سال آنان کمپاینی کتاب خوانی خیابانی را به راه انداخته اند.

او ميگويد: "هدف از کمپاین امروز ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه است، ما ١٠ ماه قبل کتلۀ از جوانان گردهم جمع شدیم و هفته یک بار گردهم جمع میشدیم در مورد کتاب بحث میکردیم و فعلاً خواستیم این کار خود را بکشانیم به خیابان ها و جامعه."

مجیب الرحمان فیضی یک عضو دیگر این گروه کتاب خوانی، هدف از این اقدام شان را ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و گفت که آنان برنامه‌های برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در معارف و پوهنتون زیر دست دارند.

موصوف گفت: "ما تشکیل چنین گروه ها برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی موثر میدانیم، چون که در افغانستان هیچ گونه مطالعه تا قبل از ٣٠ سال گذشته نشده است."

معصومه یکی از بانوان این گروه کتاب خوان گفت: "قصد ما از راه اندازی این برنامه این است، کسانیکه قبل از ما از مطالعه محروم بودند، حالا محروم نشوند."

شماری از نویسنده‌گان در هرات به این باورند که فرهنگ مطالعه زمانی در جامعه نهادینه می گردد که مردم آن به ضرورت مطالعه پی ببرند و در جستجوی رسیدن به پرسش های باشند که سالها به پاسخ آن دست نیافته اند.

مسعود حسن زاده شاعر و نویسنده در هرات گفت،افرادیکه مطالعه می کنند، دوست دارند تا اندوخت‌های شان را به دیگران شریک سازند، اما چنین جا یا جمعی در افغانستان وجود ندارد.

این گروه در حالی کمپاین کتاب خوانی خیابانی را در هرات راه اندازی کرده است که در سال های اخیر با روی کار آمدن انترنت و صفحات مجازی، بیشتر افراد به ویژه جوانان از کتاب خوانی دور شدند و بیشتر اوقات شان را صرف صفحات مجازی می کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر