زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نخستین مسلخ مدرن و معیاری در کابل به‌ بهره‌برداری سپرده شد

نخستین مسلخ مدرن و معیاری در کابل به‌ بهره‌برداری سپرده شد

author avatar
11 Oct 2018 - 15:11
نخستین مسلخ مدرن و معیاری در کابل به‌ بهره‌برداری سپرده شد
author avatar
11 Oct 2018 - 15:11

کابل (پژواک، ١٩ ميزان ٩٧): نخستین مسلخ مدرن و معیاری که دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی دوامدار را ایجاد می‌کند، توسط رئیس جمهور در کابل به‌ بهره‌برداری سپرده شد.

اين مطلب در خبرنامه اى که از سوى وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، بيان شده است.

در خبرنامه افزوده شده که برای نخستین‌بار یک مسلخ معیاری و مدرن در ریشخور کابل، توسط محمد اشرف غنی رئیس جمهور در حضور نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری و شماری از اعضای کابینه صبح امروز به بهره‌برداری سپرده شد.

در خبرنامه علاوه شده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور پس از افتتاح، از بخش‌های مختلف این مسلخ دیدن کرد.

وی گفت که در این مسلخ حیوانات متذکره به طریقۀ اسلامی ذبح می شوند.

 

به گفتۀ موصوف، مسلخ ریشخور از نگاه صحی، محیطی و اقتصادی، گوشت با اعتبار را برای ارگان های امنیتی و دفاعی، هوتل‌ ها و سایر ادارات فراهم خواهد کرد.

 

در خبرنامه فوق نگاشته شده است که این مسلخ شامل، بخش معاینه‌ی طبی، قوطن، کشتارگاه عصری و اسلامی، مرکز بسته‌بندی، لابراتوار، بخش اداری و مالی، کارخانه‌ی بازتافت و تصفیه‌ی آب، هشت سردخانه به ظرفیت‌های متفاوت و بخش‌های خدمات مشتریان را شامل است.

منبع اضافه کرده است که این مسلخ در مساحت ۲۵جریب ساخته شده است و دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی دوامدار ایجاد می‌کند. این مسلخ تنها در یک نوبت کاری‌اش در یک سال، پاسخگوی نیازمندی تأمین گوشت نزدیک به یک میلیون تن است.

منبع خاطر نشان ساخته است که ساخت مسلخ‌های جدید و معیاری، از پروژه‌های بزرگ وزارت زراعت، آبیاری و مالداری است که هر کدام آن ظرفیت ذبح و پروسس ۵۰۰ رأس بز و گوسفند و هم‌چنین ۱۰۰ رأس گاو را در یک شیفت کاری دارند.

بر اساس معلومات خبرنامه، مسلخ کابل با تکنولوژی مدرن مجهز شده و هم‌چنین قرار است طی چند ماه آینده، دستگاه‌ها و تکنالوژی مورد نیاز دیگر مسلخ‌ها نیز نصب و جابه‌جا شود. ساخت این مسلخ‌ها در مصؤون‌سازی قصابی‌ها، حفظ محیط زیست، بازیافت محصولات جانبی و زمینه‌سازی برای صادرات گوشت نقش اساسی دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر