زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نیروهای افغان و ائتلاف منطقه ایتی روق را در ولسوالی المار از طالبان گرفتند

نیروهای افغان و ائتلاف منطقه ایتی روق را در ولسوالی المار از طالبان گرفتند

author avatar
11 Oct 2018 - 18:28
نیروهای افغان و ائتلاف منطقه ایتی روق را در ولسوالی المار از طالبان گرفتند
author avatar
11 Oct 2018 - 18:28

ميمنه، زرنج (پژواک، ١٩ ميزان ٩٧): مقام های امنیتی در ولایت فاریاب می گویند که نیروهای ویژه افغان و ايتلاف ساعتی پیش منطقه مهم ایتی روق را در ولسوالی المار که سال گذشته به دست طالبان افتاده بود، پس گرفتند.

جنرال نبی جان ملاخیل قوماندان امنیه فاریاب به آژانس خبرى پژواک گفت که حوالی ساعت سه پس از چاشت امروز نیروهای ویژه افغان و ائتلاف منطقه ایتی روق در ۱۰ کیلومتری جنوب مرکز ولسوالی المار را تصرف کردند.

وى افزود، زمانیکه نیروها از مرکز ولسوالی به سوی ایتی روق ساحه بند آبگردان المار حرکت کردند، در قریه دیوانه خانه بالای شان فیر صورت گرفت که با واکنش متقابل روبه شده، دو تن از طالبان کشته شده و سه تن دیگر زخم برداشتند.

عبدالمنان قاطع عضو شورای ولایتی و قوماندان قطعه محافظت بند آبگردان المار می گوید که طالبان در اطراف بازار ولسوالی مستقر بودند، اما زمانی که خارجی ها به طرف بند آبگردان حرکت کردند، از بین قریه هاس دیوانه خانه، هزاره قشلاق، سرفعلی، آغا قصاب عبور کردند، طالبان به جز یک مورد در قریه دیوانه خانه، در جای دیگر  با آنها برخورد نکردند.

قاطع همچنان گفت که نیروهای خارجی دو تن از نیروهای خیزش مردمی را کشته و زخمی ساختند.

وی افزود، این رویداد زمانی رخ داد که قطار خارجی ها عبور می کند، از پوسته خیزش مردمی فیر صورت میگیرد با عکس العمل خارجی ها قرار می گیرد و در نتیجه یکتن کشته شده و یکتن زخم برداشت.

بند آبگردان المار در منطقه ایتی روق واقع شده است، کار ساخت آن ۸ سال پیش به هزینه بیش از ۵۳ میلیون دالر توسط محمد اسماعیل وزیر برق آن وقت آغاز گردید، کار آن به بهانه های مختلف به تعویق افتاد، هنوز ۱۰ فیصد کارش تمام‌نشده بود که سال گذشته قرارداد آن با شرکت ساختمانی لغو شد.

چند روز میشود که شایعات آمدن رییس جمهور در فاریاب وجود دارد.

به گفتۀ نقیب الله فایق والی فاریاب رئیس جمهور هر زمانی که در فاریاب سفر کند، کار پنج پروژه مهم چون بند المار، بند دهندره در پشتونکوت، شبکه آبرسانی شهر میمنه، تمدید لین برق ولسوالی های المار و قیصار و پروژه آب زراعتی اندخوی را آغاز مى کند. 

از سوى ديگر، مسولین امنیتی در ولایت نیمروز می گویند که در یک حمله طالبان بر یک پوسته امنیتی در ولسوالی خاشرود دو طالب مسلح کشته شدند.

جگرن محمد رضا رضایی مسوول مطبوعات لواى ٤ قول اردو ٢١٥ میوند مستقر در ولسوالی دلارام نیمروز به پژواک گفت که ده ها طالب مسلح شب گذشته بر پوسته امنیتی پشته حسن واقع در ولسوالی خاشرود نیمروز حمله نمودند که منجر به درگیری بین اردو ملی و طالبان مسلح گردید.

وی افزود، این درگیری مدت دو ساعت به طول انجامید و در نتیجه دو طالب کشته که جسد یک تن شان در میدان نبرد باقی مانده و ٦ تن دیگر زخمی شدند. 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر